Underbart!

Det är nu fredag vilket betyder helg! Ska senare i eftermiddag kika på dagens föreläsning, hade ett "viktigare" ärende för mig under den tiden. Har nämligen fått lite svar på mina frågor så förhoppningsvis blir jag snart av med det här dryga, återkommande problemen. Känns riktigt underbart att snart få känna sig frisk och normal igen!! :)

Jag vet att min uppdatering inte är den bästa, men jag finner aldrig tid och ork som sagt. Kan kort berätta att jag varit rejält förkyld och febrig (men det är inte det som ovanstående handlar om), läst ihjäl mig i alla böcker och texter vi har, skrivit, tänkt och funderat samt hunnit gå på lite fest, haft nostalgikväll med tjejerna, bowlat och ätit med bröderna Wiklund, fika med klasskompisar och lite annat skoj!

I helgen bär det i alla fall av mot IKEA för shopping av sovrums-saker. Nästa vecka ska vi ju få vårt sovrum fixat, äntligen! Vi måste rensa sovrummet på ALLT innan dess. Ska bli intressant att se hur snyggt det kommer bli i vardagsrummet under den tiden haha. Vi måste ju sova där också, tur att vi har en lite större bäddsoffa med utfällbar säng (eller hur man nu säger)!

Nästa vecka ska vi även ut på våra VFU-skolor (verksamhetsförlag utbildning) igen! Ska bli kul nu att få träffa min riktiga handledare och följa med hela dagar och se hur de gör och omsätter värdegrunden i praktiken. Vi har fått nya glasögon slipade med perspektiv som genus, etnicitet och hållbar utveckling nämligen och jag älskar ju att se saker i genusperspektiv ;) Kommer bli sjukt intressant och hoppas min handledare/VFU-lärare är hjälpsam och snäll! Är lite pirrig faktiskt. Men nej nu ska jag njuta av min helg med att laga lunch och kanske diska lite.. liiiite alltså. Inte allt! Det har man sambon till ;)

Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej Sandra!

Det verkar som om du trivs med din nya utbildning,och det är ju jättebra!!!!! Hoppas du får en bra handledare på praktiken :)

Mattias har börjat jobba på dagis,utan inskolning,bara sådär pang på rödbetan (tack vare en kompis mamma förstås-suck,det är visst alltid kontakter man ska ha för att få jobb!)! Han är timvikarie,och vi får se hur mycket jobb det blir framöver,men det är många dagis som ingår,så jag hoppas att chansen är stor att han får jobba endel. Pengar behöver han ju! Han har jobbat nu i två veckor.

Ska ni få sovrummet renoverat av hyresvärden,eller gör ni det själva? Skönt att få nytt i alla fall :)

Må så gott!

Hoppas Tomas mår bra :)

KRAM KRAM

Susanne

2011-03-11 @ 23:27:47
URL: http://susjos.blogspot.com
Postat av: Sandra

Jasså, du ser vilken tur vissa har! Har han gått med i någon vikariepool eller så, då kan man få jobba hur mycket som helst på dagis genom det :) Hur kul som helst att få vara med på dagis, även fast dagarna kan bli jobbiga ibland.. Ska ju snart ut på VFU som sagt igen så får se hur det blir, ska vara där sammanlagt 5 dagar denna månad! Det är hyresvärden som kommer göra det, genom lite tjat kan man få det mesta gratis ;) Hälsa familjen! Kram!

2011-03-13 @ 16:22:25
URL: http://sandrawestlund.blogg.se/
Postat av: Hannele - mamma till 2 prinsar

Svar:

HEJ! Nu hittade jag dig igen ^^, haha..har faktiskt letat efter din blogg ett tag men ja jag hittade int den men nu gjorde jag efter du hade kommenterat!



Tack för dina svar, kul att du svarade på frågorna ^^



Förresten vare du som jobbade på br typ i måndags eller i tisdag ? ^^



Kram!

2011-03-24 @ 10:44:37
URL: http://mammah.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0