Det är lugnt - eller?

Ute är det snökaos för tillfället. Har varit det sen jag klev upp strax före 10 imorse! Tråkigt väder, men det ska väl utnyttjas senare i eftermiddag med fika hos Miranda :) Njuter nu av en varm kopp te, uppfriskande för halsen då den har börjat krångla igen. Fattar inte, var nyss genomförkyld och började bli frisk och nu är jag hela tiden krasslig i halsen, hostar och är täppt i näsan. Mitt immunförsvar är konstigt, spelar ju spratt mot sig självt eller något!

Året har börjat ganska så lugnt tycker jag! Lite småsaker som är lite oroligt, men det får man ta! Orkar inte dra upp allt det här haha. Anyway - mina planer börjar gå i verket med högskoleutbildningen och allt, behöver endast prata med lärarna där om min examenshelg för massagen då sista fredagen (och hela helgen!) är viktig, samt skaffa böcker till första kursen - Pedagogiskt arbete 1. Ska bli så kul, men är riktigt nervös hihi :)  Blir en dyr slant med böckerna, men csn beräknar jag ska komma i februari så då får jag ju "tillbaka" på det sen. Tomas ska nog hjälpa mig med betalningen fram tills min s.k studentlön kommer! Har ju som sagt fullt sjå med att spara ihop till sista hälften av betalningen till massörutbildningen. Praktiken kommer jag absolut inte hinna klart med till sista helgen så jag får helt enkelt bli diplomerad senare när mina timmar är klara, förhoppningsvis till sommaren! :) Jag har inte precis någon brådska att bli diplomerad nu, men det vore skönt att få det avklarat i tid. Får ju fullt upp nu med nya studier också och andra saker att göra så blir lite körigt. Menmen, har kört det mesta parallellt i ett halvårs tid så då får det här också bli så. Jag har ju börjat bli ganska bra på det där med fler bollar i luften ;) krävs bra tidsplanering bara och nu måste jag bli ännu bättre på det!

Haha, undrar om man ska börja följa det här?


Nu ska jag göra lite hushållssysslor och kika igenom anatomiböckerna lite innan jag börjar göra mig själv i ordning för dagens vintermys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0