Koncentrationsförmågan, vart tog den vägen?

Jag är hur pepp som helst på att klara examensprovet inför massörutbildningen och kunna ALLT om musklerna, dess funktioner och nervnivåerna som är bra att känna till för att veta vilka muskler ett problem kan röra sig om! Nästan varje dag den här veckan har jag kikat igenom den nya teorin.. men jag blir så matt! Har ju även allt annat att repetera också. Blir bara så less på att läsa om sånt här om och om och om igen det att inget kan gå in ordentligt. (Lyllos terapeuterna som ska få läsa massa annat skoj i vår om patologi och basmedicin.. vill jag med göra en dag!) Visst går det in saker hela tiden, men jag kan inte sitta länge och hålla på med samma sak för då irrar jag till slut runt någon annanstans! Tror det är dags att åka till biblioteket och studera lite, men då kan jag ju inte stå upp och dansa som jag gjort idag haha. Har precis lärt oss lår och vadmusklerna och vad de gör så försöker få in dessa genom att göra rörelserna själv.. så det skulle nog se lite roligt ut om jag stod och dansade loss på bibblan ;)



Tror grejen är den att jag är hemma och pluggar. Vilket jag gjort de senaste veckorna. Till förra provet och nu till detta. Och då blir det lätt att jag... sitter inne nästan hela dagarna och när jag nu listat ut att jag mest suttit inne får jag ångest för att jag inte gått ut ett tag, promenerat eller bara åkt till stan och fikat med någon. Faaast.. ja. Många jobbar och pluggar nu. Har ingen aning hur de flestas scheman ser ut, vi hinner ses till helgerna oftast bara. Snart ska ju jag också plugga på heltid (Högskolan Dalarna menar jag då såklart!) så det känns skönt. Träffa lite nytt folk också :) Hoppas bara att vi alla kan hitta mer tid för varandra, tråkigt att man ska bli separerad såhär. Så blir det väl efter studenten och de flesta lyckas hitta sin grej före en själv. 

Tid.. hatar tiden. Tiden går så snabbt. Klockan går för snabbt! Dagarna flyger förbi just nu och närmar sig med stoooora kliv till den 24:e vilket gör mig lite nervös och pirrig i magen xD Det är väl bara nyttigt antar jag. Kändes skönt att jag och Tomas åkte iväg till Roxnäs idag och tog en långpromenad på isen i strålande solsken :) Hur skönt och mysigt som helst. Älskar solen, den gör mig lycklig.. och hoppfull!


(bild från början av 2009 tror jag)

Vi åkte upp till Högskolan idag faktiskt och kikade runt också. Kollade in vart salarna låg lite och hur man tar sig runt. Det mesta verkar enkelt och lättare blir det väl, men undrar bara nu såhär i förväg... vart gör man av jackorna och sånt? Har man skåp eller finns det något rum eller vadå? Haha, jag lär väl få veta allt sånt på måndag :) Undrar även hur och vad för aktiviteter jag ska hinna gå på inför "introduktionsveckan". Allt är ju frivilligt, men det är ju bra att gå på något kul allafall för att lära känna alla lite mer! Har ju kunder mitt i veckan så det styr ju det hela lite, men något ska jag gå på. Får hoppas att jag hinner connecta med någon så man kan gå ihop på någon av aktiviteterna så man inte kommer dit helt ensam! Annars tvingar jag med någon av mina vänner haha. Allt ska nog gå superbra, bara jag som är skolnervös märker jag.. Var ju ändå 2 år sen sist typ :) Inget blir som man tänkt sig brukar många och även jag säga!

Kommentarer
Postat av: Ava

Vi hade alltid jackorna/väskor med oss på lektionerna. Tror inte de har plats att fixa skåp för så många elever :p

2011-01-21 @ 16:54:24
URL: http://sunfloweer.wordpress.com/
Postat av: Susanne

Gud vad du är duktig som kämpar på med all teori inför provet! Kämpa!!!

Ser i min F&S bok att jag fick lära mej om vadmuskel och lår oxå.

Du kan förstås att korta vadmuskelns funktion (kallad flundran och på latin: musculus soleus)är: Sträcker vristen dvs böjer foten nedåt. Och att Långa vadmuskeln (kallad tvillingvadmuskeln och på latin: musculus gastrocnemius) sträcker i vristen och böjer knäleden!

Lycka till!

KRAM KRAM!!

2011-01-21 @ 22:28:59
URL: http://susjos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0