Första veckan i högskolan

Jag har klarat av både första dagen och hela veckan i högskolan, all by myself - wohoo! Det har varit galet mycket ny information att ta in och som man visserligen kan läsa om på hemsidan, men det är mer personligt med en introduktion på självaste campus. Hela veckan har det varit aktiviteter både i skolan och på kåren. Skattjakten var det jag valde att gå på och det var riktigt kul att se alla redovisningar av sånger, filmscener och dikter. Var ju inte bara lärare där utan även internationella studenter :) Vi har t.o.m hunnit få uppgifter att göra! Har valt att inte gå på alla aktiviteter då jag fortfarande har ansvar över studierna inför massörexamen som är nästa helg. Hoppas bara min axel/nacke hunnit bli bättre tills dess.. annars kanske den blir bättre då!

Snart ska jag gå iväg till bussen och möta en klasskompis för att tillsammans åka ner till kvällens introduktionssittning på Kårhuset här i Falun! Känner mig lite pirrig inför detta, ingen aning hur deras sittningar går till fast jag tror det blir riktigt kul. Ska ju bli både sång, prisutdelning och fest på kvällen för alla studenter. Nej, nu ska jag fixa i ordning det sista innan jag kilar iväg :) Over and out.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Åh..va kul att läsa om din introduktion i högskolelivet :) Det blir minnen för livet! Minns när jag gick på Röda Korsets sjuksköterskeskola och vi hade fester med KTH-kungliga tekniska högskolan! Så roligt! Och jag lärde mej sånger för livet :) Vi kan sjunga ihop sen du och jag!

Ha så kul! Och lycka till med allt! KRAM ♥

2011-01-30 @ 05:31:53
URL: http://www.susjos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0