Och så har skolan kickat igång!

Japp, igår var första skoldagen för mig och höstterminen har nu satt igång på riktigt. Jag vet inte riktigt om man kan påstå att det gick bra igår då jag hade världens sömnbrist och sprängande huvudvärk, men nog klarade jag mig igenom förmiddagen trots allt. Gårdagen bestod mest av information om kursen (Den språkande människan, 30 hp) och dess upplägg, men samtidigt träffade jag även alla som ska gå på campus med mig! :) Härligt gäng på 15 tjejer, det kommer bli awesome haha! Vi ska få läsa barnsagor och analysera dessa, lära oss hur man lär sig skriva och läsa, spela teater och instrument tror jag, leka med engelska studenter och mycket mer! Kommer nog bli en spännande kurs ;) Det jag gillar är att sommaren fortfarande är kvar trots att färgerna på träden börjar förändras. Det har varit stekande varmt de här första dagarna på terminen och klarblå himmel vilket känns skönt för då blir jag motiverad, piggare och orkar mycket mer. Energin liksom sprudlar över mig då till att vilja göra saker. Vem blir peppad av mörker, regn och rusk liksom? Just nu sparar jag även till körkortet som jag försökt med ett antal gånger tidigare. Saker som händer och man vill göra annat som får en att ta lite av sparslantarna och så pågår det allt oftare... och vips så försvann pengarna bara sådär huxflux! Nu har jag gett mig tusan på att det ska gå för i höst SKA JAG BÖRJA.. och bli klar! Det har jag bestämt :) Underbart att man får både CSN och en till lön i slutet av månaden. Då får ni akta er, för snart ska jag ut på vägarna! :D

Kommentarer
Postat av: Susanne

Va kul att du väljer att fortsätta att plugga! Du gör så rätt :)

Oj,ska du hinna med att plugga till körkortet också! Strongt jobbat!!!! Go go go :)

Kram fina du!

2011-09-01 @ 22:53:57
URL: http://www.susjos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0