Helgen som varit och planer för framtiden..

Klockan är nu.. 14:22 och jag är jättetrött. Det går knappt att hålla ögonen öppna. Nästan farligt att vara såhär trött, haha! Fast jag har ju varit uppe sedan 02:50 imorse så jag anser mig ha all rätt i världen till att vara trött :) Cyklade hemifrån ca 04:00 (!) för att åka från tågstationen tjugo över och jobba i Avesta från 06:00. Somnade nästan i bilen flera gånger. Uscha mig för att vara uppe vid den tiden. I alla fall så gick det hyfsat snabbt denna gång och vi fick t.o.m frukost! Tydligen har vi fått förra årets informationspapper om vad vi ska få på plats. Egentligen ska vi inte få någon frukost alls detta år, men Ö&B i Avesta var snälla och bjöd på smörgås, pålägg och kaffe eller läsk. Höll på att dö ett antal gånger av världens magknip (det är den tiden på månaden nu också, dumt nog), men panodil och tanken på att snart åka hem gjorde att jag överlevde. Man får helt enkelt stå ut en vecka i månaden som kvinna med oändligt lidanade. En kul sak att berätta har jag - på måndag nästa vecka börjar jag min praktik på.... (trumvirvel)... BR Leksaker! Min kontaktperson/chef verkar hur gullig och snäll som helst. Kommer nog få en riktigt kul och lärorik tid i deras butik :)

Justja, min massörutbildning har ju satt igång nu! Det roliga är att samma dag den började kom min älskade sambo hem från Göteborg! Mitt i natten hörde jag att dörren ringde, men fattade inte vad det var och blev livrädd. Vem i hela h-vete plingar på dörren vid den tiden liksom och dessutom har tagit sig in i trapphuset?! Tanken slog mig en minut senare att det kunde vara Tomas.. och mycket riktigt. Telefonen ringde och där stod han i dörröppningen. Gissa om jag blev glad :) Nyvaken och yr, men glad och nästan nykär borrade jag mig in i hans famn så fort han släppt väskorna! 

Tillbaka till utbildningen - har hamnat i en skön klass med roliga människor som alla vill samma sak! Efter en hel helg (och då menar jag heeel helg, 09:00-18:00 varje dag) så lär man känna en del ganska bra och har redan börjat känna mig lite hemma där :) Ganska mysigt att alla kan luffa runt i myskläder utan att någon bryr sig. Hoppas på att få in mer pengar så jag kan få chansen att stanna till i maj och bli terapeut istället för "bara" massör! Nästa tillfälle är om två veckor då vi börjar med prov, så bara att sätta igång och plugga i veckorna nu. Kul att använda hjärnan igen! Det enda som gör mig bekymrad är pengarna, men det kommer lösa sig med tiden är jag helt säker på. Får ta betalt av kunder samt att jag säkert kommer få ännu mer jobb framöver.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Hejsan! Oj så mycket som händer i ditt liv nu! Superkul ju!!! Lycka till med allt :)

kram Kram!!!

2010-09-14 @ 17:26:59
URL: http://www.susjos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0