Rise and shine

Har nyss vaknat.. eller för en halvtimme sedan. Är fortfarande sjukt trött. Ingen aning hur det här kommer sluta ikväll alltså. Lutar åt att det blir SingStar-Party hos en vännina som jag var hos igår! Riktigt mysigt var det igår kväll och vilken fredagsmiddag vi gjorde. Köttbullar och makaroner med äppeljuice, mums! I alla fall så såg vi på Idol, drack mousserande rosévin, åt ballerinakakor och skratt och prat i massor. Älskar sådana kvällar när man inte gör något speciellt. Bara umgås, träffar de man inte sett på länge. Då blir det mycket att ta igen. Så skönt att få komma hem också - sådär sent på kvällen när jag blivit så sömnig att jag blir kramsjuk - och bara få krypa ner i sängen och kura ihop mig och värma mig bredvid min älskade sambo.

Det blir ett snabbt inlägg det här. Ska ner på stan om ett tag och träffa några vänner så vi kan gå ihop och rösta för första gånger i våra liv typ. Åtminstone till riksdagen. Vet inte om jag ska berätta här vad jag ska rösta på, men det lutar åt det Rödgröna ;) En glad nyhet också som fixades igår - jag ska nämligen provjobba på Café Piacetto i stan från måndag - torsdag nästa vecka! Vettefan om han ens läst mitt cv, men huvudsaken är att jag visat upp mig och mitt intresse för att jobba. Efter torsdag får vi se. Antingen heltid eller deltid! Eller kanske inget alls, men det tror jag ändå inte. Så det börjar gå bra nu! Det rullar på. Praktiken är det enda som får skjutas upp, men jobb är som sagt mycket viktigare. Det här gör ju (om jag får behålla jobbet då) att jag kan betala av större delar av min massörutbildning med lönen sen + att jag får ta elevpris på mina kunder. Hoppas, hoppas, hoppas att det går bra nästa vecka! Har hunnit bli lite pirrig bara och tankspridd.. men det här är bra för mig. En nyttig erfarenhet och en STOR, STOOOR chans till att äntligen få tjäna egna pengar!

Wish me good luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0