En härlig dag, en lite jobbigare kväll

Idag gick jag upp vid halvtio. Solen strålade in och värmde när jag vaknade. Helt underbart, förrutom att jag var ensam. Det bästa som finns är att vakna till att solen strömmar in i sovrummet. Idag var en sådan dag. Jag plockade fram frukost åt mig själv, läste i Harry Potter och den flammande bägaren som jag fått låna av Angelica. Självklart missade jag inte dagens avsnitt av Våra Bästa År. H e r r e g u d vad den serien är jobbig att följa, men man blir så beroende! Man måste ju veta vad som kommer hända. Får inte missa imorgon haha. Sjukt spännande. På eftermiddagen åkte jag ner på stan för att bli sminkad av Sofia som praktiserar på Makeup Store :) Gratis sminkning är inte helt fel och fin&fräsch blev jag. Sminkad, klar och redo att pallra mig till socialförvaltningen. Där gick det bra, behövde bara prata med den snälla tanten i luckan! Imorgon däremot måste jag fylla på min mobil och RINGA till växeln för att få tag på min handläggare. Hatar att ringa massa folk på viktiga ställen. Usch. Hoppas det går bra ändå, behöver prata med henne om en sak. Glad att jag tog tag i det köpte jag mig lite nytt smink. En riktig concealer och rouge! Nu kommer det genast bli roligare att sminka sig om mornarna.

Imorgon tänkte jag göra nytta. Gå upp supertidigt och vakna till liv, duscha, fylla på telefonen, läsa en stund och njuta av frukosten. Efter det ringa ett samtal.. och hoppas på att jag får det svar jag vill ha. Jag ska skicka iväg några ansökningar också. Har hittat lite småjobb idag som kanske passar. På eftermiddagen ska jag träffa Miranda och gå till arbetsförmedlingen. Jag ska ta mig i kragen och ringa till åtminstone 2 ställen tror jag. Vi får se. Jag får bara sådan ångest och inte vet jag varför. Det känns ju mycket bättre när man väl tagit tag i saker, men efter det kommer man på hur mycket bättre jag kunde gjort ifrån mig. Vad jag kunde gjort och sagt istället. Jag vet att jag alltid försöker tänka på att det som är gjort är gjort. Går inte att ändra på. Man ska vara glad att en sak ur listan blev struken, men då ska hjärnan börja spöka och spela spratt för mig. Jag ska göra det bästa av mitt liv. Det måste inte gå snabbt. Det går i min takt, min egen takt. Det jag ska se till är att mitt liv och jag själv går åt det håll som jag vill.

Som sagt.. hjärnan spelar spratt på mig ibland. Jag är inte ensam om det. Kolla noga får ni se!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0