Lördagsmys ikväll

Jag är helt död efter gårdagen. Uppe klockan sex på morgonen och gick till sängs ungefär vid ett på natten. Hua mig, men vad gör man inte när flickorna kommer förbi för lite fredagsmys? Man kan inte räkna med annat än en någorlunda sen kväll då!

Vaknade runt tio imorse. Ville inte sova bort hela dagen så jag ställde klockan faktiskt, även fast jag varit igång hela fredagen. Gosade en stund med katten och sen väckte jag Tomas :) tråkigt att vara vaken ensam ju. Tror han blev lite tjurig först, men ändrade sig ganska snabbt! Jag funderar på om jag snart kommer bli en morgonmänniska. Det är otroligt mysigt att sitta länge med frukosten, kanske läsa lite i en bok, kunna göra sig i ordning i lugn och ro med lite musik eller tv:n på i bakgrunden samt hinna med att morgonmysa med pojkarna som jag bor med (ja, d.v.s Tomas och Simba haha). Det var tänkt att vi skulle storstäda idag... men så blev det inte. Båda två är ganska trötta idag så det får vänta tills imorgon. Istället har vi slappat bara. Vi har ätit lunch.. åkt till ÖoB (köpte lite leksaker till min gosebebis som han verkade uppskatta mycket. Det är fjädrar på pinnen igen - det bästa som finns om katten själv får välja!) och Siba en sväng och så har vi köpt godis tills ikväll! Ja, vi ska på bio glömde jag att berätta. Jag hoppades på att det skulle gå någon sådan där superduperfilm som man absolut inte vill missa, men det gjorde det inte. Så vi valde lite humor. Ska se "Farsan" klockan 21:00. Hoppas den är värd att se. Behöver få skratta lite känner jag!



Det är perfekt tid som filmen börjar för ikväll är det Eart Hour för er som inte visste det. Klockan 20:30 ska man släcka all elektricitet i hem och hus för att spara energi i en timme. Lite rädda klimatet/miljö-grej som ska väcka politikernas intresse för vår värld ännu mer tror jag det hela går ut på. Så passa på att lördagsmysa nu med massa, massa värmeljus och bidra till att rädda miljön! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0