Goodmorning sunshine

Gick upp vid 09:20 idag! Otroligt va? Jag som alltid lyckas somna om. Väckte Tomas också som satte på sin telefon. Det visade sig att han visst skulle ut och jobba idag. Jag åt nyligen frukost som bestod av tre smörgåsar och en kopp te. Nu så här sitter jag på en tisdag-förmiddag, mätt i magen och lyssnar på Ted Gärdestad. Mitt busskort går ut idag också. Jag vill spara pengar. Jag vill ha pengar. Solen skiner ute och här sitter jag ensam. Funderar på att fylla på busskortet ändå. Man måste njuta av det vackra vädret! En ny vårjacka behövs. Och jag är i ett stort behov av nya skor. Gud så mycket det är jag vill göra! Hoppas bara pengarna räcker till...
Pengar är inte allt, men just nu känns det som att det är den enda jag behöver och tänker på. Något frustrerande när mitt motto är just det jag sa tidigare - pengar är inte allt. Kanske kan jag prata med arbetsförmedlingen och se i fall de kanske sponsrar med en slant om man ska ta körkort? Jag är ju en stackars fattig flicka som inga pengar får haha. Pengar, pengar, pengar. Jag blir tokig av det förbaskade ordet! Alltid är det just det som fattas. Jag ska fan börja censurera ordet eftersom jag börjat avsky det så mycket. Nåväl. Nog om det nu. Jag får hoppas på att allt löser sig med tiden.

Igår tog jag en långfika och en promenad genom stan med M :) Kikade på jackor och nya skor till en början, men efter det hamnade vi på Waynes Coffe. Efter en lång stund där inne dyker A upp och sätter sig med oss! Alltid trevligt med lite spontana händelser i början på veckan. Medan hon gick runt och sökte jobb letade jag vidare efter någon utstyrsel till i vår. Det har ju börjat bli torrt på gatorna och solen står högt upp på himlen till ca 18-19:00! Hur härligt som helst. Jag hoppas på att få något av de trevliga små jobben jag sökt till sommaren. Hoppas, hoppas, hoppas! Problemet är att jag bara har vinterkläder och skor än! Nu börjar jag verkligen längta till vår och sommar.

--


En eftermiddag vår/sommar 2009 <3

     

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0