Ångest är det värsta

Jag är sjuk. Har förkylning och en liten gnutta feber. Jag lider även av ångest misstänker jag. Och jag är allergisk mot stress och pressade (seriösa) situationer där man måste välja på det som är rätt och fel. De senaste dagarna har min ångest varit som värst. Den har nog aldrig varit såhär hemsk någon gång. Det kanske kallas beslutsångest i och för sig, men det är vilket fall som helst en typ av ångest. Hjärtat börjar klappa, andningen blir snabbare och tyngre, man kan inte tänka realistiskt, man kallsvettas och får krypningar överallt! Dessutom vill, åtminstone jag, gråta titt som tätt dygnet runt. Jag vet inte hur det är med er andra som kanske har ångest någon gång ibland. Den kan då inte vara värre än min känns det som för tillfället. Jag blir jättekänslig för minsta lilla kommentar som låter fel i mina öron. Tar åt mig av allt. Allt. Det är ganska så jobbigt. Väldigt jobbigt för att vara ärlig. Jag vet inte om jag vill berätta här varför jag har sådan ångest för tillfället, men för er som vet om situationen så förstår ni nog. Det handlar om jobbet, men det kanske någon har fattat? Att det ska vara sådana problem att välja! Detta är inte ens något seriöst att göra. Riktig skitgöra egentligen och jag är dessutom sjuk på riktigt. Undrar om jag ska ringa henne och tala om som det är? Eller ska jag stå ut hela veckan och sedan göra det - i helgen då alltså? Egentligen vill jag inte ner på stan imorgon och plåga mig själv. Det var det som var tanken att jag skulle gjort det efter idag. Ringa henne och säga hur jag känner. Jag vågar inte för jag känner mig så feg som gör så redan de första dagarna! Det är ju en annan som gjort det tidigare än mig så varför inte jag, tänker jag på ett sätt. Jag vill ju inte och inte ville hon det heller. Då kan ju jag sluta. Jag kan inte tänka klart just nu. Har bara "nejnejnej" i hjärnan. Ändå bör jag nog pressa mig att stanna veckan ut och efter det avgöra. Eller om t.o.m hon säger de där orden till mig för då slipper jag tänka på det. Hoppas det blir så imorgon. Om jag väljer att jobba imorgon. Undrar om jag ska göra dåligt ifrån mig med flit bara för att slippa. Mohahaha.

Vilket fall som helst - om jag inte blir uppsagd gör jag det själv. Jag tog det här jobbet för att jag inte fick något annat. Ville ju inte ens ha det här från början, men jag sökte ändå bara för att få något. Ska försöka tänka att jag måste skrapa ihop nån extra tusenlapp till körkortet. Den här veckan räcker, sen får det vara bra. Tänker inte göra samma enformiga grej dag ut och dag in. Jag behöver mer pengar, få ut något själv utav jobbet och variation.

Punkt slut.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Livet är inte lätt,man måste välja,och det är jättejobbigt! Bara DU kan välja vad du vill göra :)

För att få ett jobb som man trivs med är jag rädd för att man behöver utbildning......

Hoppas nu att du mår lite bättre :)

Hur du än gör så vet jag att allt blir BRA :)

Många Varma Kramar till dig!!!!

2010-03-04 @ 17:18:10
URL: http://[email protected]
Postat av: Ava

Sv: Det är samma för mig med Tik Tok. Har tröttnat rejält på originallåten, men den här killen gör en skön version:)

2010-03-05 @ 23:45:00
URL: http://sunfloweer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0