Vilken konstig vecka

Ja, ända sedan förra onsdagen har allt varit knäppt. Vissa vet varför, vissa inte. Jag tänker inte dra upp hela historian här. Vill inte att en massa okänd folk ska lägga sig i min familjs bekymmer. Nu var det så att jag tänkte berätta lite glada nyheter! Det är så att igår var jag på informationsmöte på arbetsförmedlingen här i Falun angående jobbgaranti för ungdomar. De sa inte mycket som var värt att gå dit att lyssna på. Det mesta visste jag redan. De pratade i en kvart kanske och sedan blev vi tilldelade en tid för träff med vår egna handläggare. Jag fick min tid idag 13:15. Hon var jättetrevlig :) Skönt det för jag var rätt nervös. Fick intrycket igår om att hon skulle vara stenhård haha. Hon verkar rättvis, men snäll och väldigt hjälpsam! 
Vi pratade lite om vad jag vill och kan tänka mig göra och sedan beslutade jag mig för att gå med i jobbgarantin! Härligt, tänkte jag! Nu är det bara för mig att gå ut som förrut och söka praktikplats! Min tanke är att göra det i veckan eller börja med det på måndag. Efter det satte jag mig vid en av deras datorer och kollade efter lite jobb, gick till apoteket och sedan tog jag bussen hem till mamma och syster :)

Jag hade nog precis hunnit smälta att jag ska få börja på praktik eller utbildning snart för strax efter att jag hunnit äta o.s.v ringer telefonen från ett 08-nummer. Förvirrad svarar jag och då säger hon på andra sidan tråden att jag ska få gå på jobbintervju imorgon klockan 10:45!! Jag kommer bo på arbetsförmedlingen den här veckan känns det som... Ska nämligen dit på intervju i en av deras lokaler. Ni kanske undrar vad det är för jobb jag ska på intervju för? Jag ska kanske bli en sådan där person som stoppar folk på gatan och vill att de ska gå med i antingen Naturskyddsföreningen eller något annat.. minns inte riktigt vad hon sa! Frågan är nu hur fan det blir med min jobbgaranti. Jag måste (om jag får jobbet) vara ute i minst två dagar i veckan. 4h/dag och fast timlön. Resten av dagarna i veckan väljer jag själv om jag vill jobba. Inte helt fel, men det är just där problemet dyker upp känns det som. Ska jag gå med i jobbgarantin på deltid då eller? Fan jag är förvirrad. Jag tror jag får ta det där med handläggaren på arbetsförmedlingen om jag nu får jobbet. Just ja, jag ringde hon som jag ska bli intervjuad av också. Hon hade ett namn som lät ganska gammalmodigt, men det visade sig vara en väldigt ung tjej. Det lät då som det. I min ålder kanske eller något äldre. Roligt! Och hon ska intervjua mig. Aja, det går nog bra får jag hoppas.

Önska mig lycka till! ^^

Kommentarer
Postat av: Susanne

LYCKA TILL!!! Va bra att du fått napp! Och bra med en handläggare som du trivs med,hör med henne vad som blir bäst nu för dej :)

Hoppas att läget hemma är stabilt! HÄLSA!!!!

kramar I MASSOR ♥

2010-02-17 @ 21:36:36
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0