En sjukling med beslutsångest

Ja, det är då typiskt mig. Första riktiga arbetsveckan denna vecka och jag blir sjuk! Utbildningsdagen i måndags gick bra. Vi var ute hela dagen för att vi skulle få känna på hur det är. Först övade vi att värva varandra, vilket kändes mycket bättre för efter det skulle vi få pröva värva på riktigt. Lyckades nästan få med två stycken, men fick ändå nej av båda. Efter att jag kom hem fick jag fruktansvärt ont i halsen. Mot kvällen kände jag mig något hängig + att jag fick lite feber så det var lika bra att säga som det var till teamledaren. Har ännu inte blivit bättre. Ska jobba idag egentligen, men imorse hade jag varken röst eller näsa. Nu är det dock lite bättre så jag känner ju en hel del beslutsångest även fast jag sagt till vår "chef" att jag inte kan komma varken idag eller imorgon.. Första riktiga veckan och jag skippar den. Fan. Ska jag gå ändå, men kanske bli ännu värre till veckorna framöver och kanske bli riktigt, riktigt sjuk och absolut inte kunna jobba alls? Jag känner ju att jag hellre vill kunna vara helt pigg och frisk när jag ger mig ut på stan. Fan att man inte får stå inne då i galleriorna. Vi MÅSTE stå ute ett tag alla fall beroende på väder. Därför känner jag mig inte helt bekväm med det här jobbet för jag vet att mitt immunförsvar inte är det bästa när det handlar om att stå ute i ett antal timmar. För att vara helt ärlig tror jag inte att jag kommer stanna inom det här företaget särskilt länge, men jag måste väl bita i det sura äpplet nu när jag planerar att skriva in mig på riktigt hos Tomas :) Stannar nog bara tills provanställningen tar slut. Jag är rädd att bli sjuk hela tiden titt som tätt tack vare att man ska stå ute och hur kul är det på en skala? Jag har lärt känna min kropp ganska bra och jag blir lätt sjuk. Det orkar ingen. Jag har tänkt söka en massa andra jobb under tiden. Säsongsjobb kanske på Furuvik eller något sådant! Sommarjobb vill jag ha i alla fall och då vill jag göra något kul. Far min kan förhoppningsvis hjälpa mig att hitta en billig bostad. Jag har även sett att de söker sommarpersonal på Systembolaget. Gud vad kul om jag skulle få det jobbet. För det första ser jag yngre ut än vad jag är och för det andra vet jag inte mycket om alkoholhaltiga drycker. Med det menar jag vilken dryck som passar till vilken maträtt, vart den är tillverkad o.s.v. Vafan, de får väl läsa på förpackningen eller flaskan ;)  Vi får väl se vad framtiden har att bjuda på. Jag ska söka jobb åtminstone och det kan förmodligen bli en massa flytter hit och dit. Det behöver inte bli så, men det KAN! Alla fall om jag börjar i Furuvik eller kanske Gröna Lund t.o.m!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0