Förkyld och feber tror jag..

Haha resan hem från Sandviken i fredags blev ju ett fiasko. Arbetade ju där över dagen, gick jättebra att hitta och sådär och tyckte jag skötte mig riktigt bra när jag demade. Det "roliga" var att mitt tåg skulle åka sent på kvällen så jag var på McDonalds ett tag innan jag gick till resecentrum. Väl på plats stänger de väntsalen efter ett tag så man får stå ute i typ.. 13 minusgrader! Tåget blev inställt så jag skulle åka med en ersättningsbuss som HELLER INTE KOM! Gissa om jag blev arg, ledsen och panikslagen. Hur fan skulle jag ta mig hem liksom?! Ringde Tomas flera gånger i ren panik tills jag faktiskt grät. Så tacksam att han lånade pengar av sina föräldrar så han kunde komma och hämta mig. Hade aldrig haft råd att lägga ut pengar på taxi och dessutom var ju informationen stängd och obemannad. Nåväl, jag kom hem alla fall något senare än planerat och stelfrusen. Somnade ganska på en gång i soffan när vi väl kommit hem.

Har ju klippt mig för någon vecka sedan också så tänkte visa min nya frisyr som jag älskar! Alldeles kort bak i nacken ^^



-------------

Jag har varit hemma typ hela veckan. Åkte iväg i måndags för att sitta i biblioteket och plugga lite muskel/skelettanatomi, men orkade inte särskilt länge. Det är nog både förkylningsbakterier och feber som börjat gnaga på mig så nu sitter jag här med snuva, öm hals och känner mig alltmänt dåsig och varm. Usch, inte är det kul. Har försökt mitt bästa med att läsa igenom mina anteckningar inför provet på lördag den här veckan (och idag då) ändå även fast jag inte mått så bra. Tur att jag är arbetslös på ett sätt haha, då gör det inte så mycket om jag är sjuk såhär mitt i veckan. Somnade ganska så sent inatt också och gick upp ca 6 timmar senare.. kan ju ha en del med min trötthet att göra också, men man känner ju såklart skillnad! Så tråkigt när Tomas jobbar natt för då lägger jag mig senare och så vaknar jag senare vilket gör att mitt dygn och mina planer för morgondagen skiter sig >.< Morr. Planerna har inte skitit sig helt och hållet idag ändå. Diskade, åt frukost och såg på tv innan Tomas vaknade! Precis när han kliver upp står jag i köket och ska börja med att baka SCONES som var hundra år sedan jag gjorde. Riktigt goda blev de, saknar bara ost nu och så ska man dricka massa te till... mums och gud vad engelskt haha :)



Ska nog göra i ordning den som vanligt sena lunchen (blir ju så nu när jag går upp senare om dagarna). Får se vad det blir för gott! Finns inte mycket att välja på i frysen, men något ska det bli åtminstone! Jag behöver ju mat för att få energi till att orka plugga lite mer :) Tänkte läsa igenom resten idag och bara anteckningarna imorgon. Då är jag väl förberedd inför provet på lördag. Hm, just det vi får se hur pigg jag blir till helgen. Får ju inte missa teorin och provet... men frågan är om jag ska stanna under massagen på eftermiddagen om jag fortfarande känner mig såhär. Kanske bara massera lite och skippa att ta emot massage själv får det nog bli... Nej, magen knorrar nu! Foodtime :)

Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej!!!

Hoppas du inte mår alltför dåligt i din förkylning.

Jättefin du blev i håret,vi har visst båda två ändrat våra frisyrer!

Krya på dig!

KRAM!!

2010-12-17 @ 17:11:41
URL: http://susjos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0