Förbered er för ett långt inlägg

Fredagen den 6 augusti 2010
Jag och Tomas firade vår fyra årsdag då. Vaknade lite sent, men alltid mysigt när man vaknar bredvid rätt person som man älskar mest av allt i hela världen typ. Tyvärr fick jag äta frukost själv, för han skulle iväg och fixa med lite saker. När han kom hem stod det en stor bukett rosor på köksdisken och själv stod han vid disken när jag klev upp ur duschen :) Ibland är han allt för söt! På eftermiddagen köpte vi med oss lite mat och åkte upp till Stångtjärn för lite picknick. Tanken var att vi skulle bada också, men vattnet har blivit ISKALLT!! Så vi låg och stekte istället en stund och njöt av sol och sällskapet. På kvällen gick vi på bio - Inception. Helt störd film, men bra! Sjukt bra för att vara ärlig. Man får tänka rejält, vilket jag gillar ;) Mysig dag med den bästa som finns kan jag säga och glad för den långa pratstunden som vi hade under natten. Det betydde mycket för mig. Kanske saker och ting blir lite bättre nu <3

Lördagen den 7 augusti 2010
Ja, jag kan då säga såhär. Det började med att jag fick alldeles för lite sömn. Ögonen var alldeles sömnsvullna till långt in på bussresan ner mot huvudstaden. Tidsschemat höll jag vi ganska bra ändå, så dagen startade bra. Upptäckte att vädret inte var det bästa när vi väl kom ner. Trodde det skulle vara lite uppehåll åtminstone, men icke sa nicke. Vi traskade runt på Stockholms gator och kikade i varenda affär längs gatorna kändes det som. Svetten rann, usch riktigt jobbig dag att "shoppa" på. Vi mötte upp en gammal vän och strosade runt på ännu mer gator, affärer och tunnelbanestationer. Det blev faktiskt riktigt mysigt ändå med allt fikande, pratande och lite gnällande haha. Dock var det ju något frustrerande att droppar av svett hela tiden rann ner för pannan tack vare värmen och fuktigheten. Planen från början med vår resa var att göra något man inte kan göra hemma, så som gå på Skansen och umgås! Gröna Lund tänkte vi från the whole beginning, men upptäckte att det var way to expensive. P.g.a vädret så struntade vi i det. Då tänkte vi gå på bio mot kvällen så vi hade något att göra innan tåget hemmåt skulle gå. Nej, det gick inte det heller för ventilationen inne i vår salong var TRASIG. Rena rama regnskogsvärmen där inne. Då bestämde vi oss för att åka tunnelbana överallt och ingenstans, men kom bara till Gamla Stan och Globen haha. Tur att vi gjorde det hela lite roligt ändå även fast planerna gick utför! Tänkte visa äventyret i bilder, så här kommer de:

@ The bus
   

@ Stockholms gator och tunnelbanor

   

@ Gamla Stan på café Gränden tror jag visst det hette

   

 

@ Globenområdet

    
 
 

    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0