Och så var helgen här igen

Veckorna går så himla fort nu för tiden. Jag hinner inte med känns det som! Det är så mycket som måste göras, men ändå så gör jag inget utav det. Åtminstone känns det som att det är mycket som ska göras. Kanske är det bara jag som förstorar allt? Jag vet inte. Det jag vet är att min motivation är som en berg och dalbana. Vissa dagar är jag hur pepp som helst och gör viktiga saker. Igår t.ex. skulle jag gå på Friskispasset klockan 12:00, men missade bussen och ingen buss gick så jag blev måttligt irriterad. Då bestämde jag mig för att traska ner till stan och tillbaka. Väl på stan bestämde jag mig för att boka av min tandläkartid och fixa presenten till mamma som fyller år på tisdag! Helt spontant fick jag en hel del gjort. På kvällen tänkte jag egentligen skicka lite jobbansökningar, men spontant följde jag med Tomas till Borlänge en sväng :) Jag tänker allt för mycket på viktiga saker som måste göras och jag märker mer och mer hur det hindrar mig att leva ut vardagarna. En liten spontangrej mitt i veckan kan faktiskt göra mycket för mig åtminstone.

Vet ni vad jag gjorde idag också? Något som jag aldrig gjort förrut. Jag har äntligen börjat utnyttja internetbanken! Fyllde på mitt kontantkort med 150 kronor på datorn, ganska coolt faktiskt även om det är en liten pluttsak som alla gör eller har gjort. Åh nej, jag börjar redan komma in i det där att skippa allt som behövs göras. Funderar på att strunta i städningen.. strunta i att skicka ansökningar - för jag orkar inte. Vill jag hellre mögla med partymusik i öronen och drömma mig bort till studentens glada dagar? Jag vet, jag borde inte drömma mig tillbaka. Dags att ta tag i det nya livet och låta det som hänt vara minnen för livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0