Tisdagkväll och nervositeten blir allt större

Jag har inte skrivit här på ett tag så nu tar jag tag i det här igen. Det har varit ganska stillastående för mig en period. Hela veckan har jag varit sjuk vilket har gjort att jag suttit inne mest. Får lite ångest när solen kikar fram och inte ett moln syns till.. åkte ner på stan en sväng med Tomas och träffade Ava, Edden och Mirre i söndags bara. Skönt att få komma ut i sociala livet igen, men på en gång ska man väl känna sig hängig och deppig av olika anledningar. Den här veckan har varit rätt seg och konstig kan man säga. Inte är det kul att vara sjuk!

Nu börjar jag dock äntligen känna mig mycket friskare. Lite hosta och nästäppa skadar inte, men huvudet kan ju bli lite snurrigt ibland. Har även min trevliga vecka mitt i månaden. Om ni förstår vad jag menar vill säga.

Så lustigt hur allting kan bli egentligen. Jag hade mailat innan helgen till några förskolor bara för att. Ja, vem vet. Kanske skulle det vara kul? Men ingen hörde av sig och jag gav upp hoppet om det. Kom och tänka på inatt att BR skulle ha ledigt fr.o.m v.39 om jag inte mindes fel så jag gick upp i hyfsat bra tid. Hann duscha, äta frukost och sminka mig i lugn och ro för att sedan gå jag upp mot bussen. Jag satte mig på bänken och njöt av solen som värmde mig. Kände mig riktigt glad och motiverad, nu banne mig skulle jag få en plats! Jag hade väl suttit på bänken i två minuter så ringer mobilen. Privat nummer? What? Jag svarade ändå och då var det en av förskolorna (eller dagisen) som ringde och var intresserad av mig! Jag fick komma dit på en gång och prata med dem så jag började småspringa av nervositet och glädje hemåt först för att berätta för mor och syster. Ringde bästa och berättade i iver om min glada nyhet och sedan traskade jag vidare mot dagiset. Det verkar helt okej, bara att leka med barnen och se till att jag finns där och hjälper till där jag behövs! Men är riktigt nervös nu. Kvällen innan första dagen. Hoppas att det går bra! Får fan inte bli som med det andra stället för det kändes ju helt fel! Barn är en annan sak också. Börjar klockan 08:00 - frukost där. Äter nog hemma också, men får vara med där ändå. Nu har jag ju en plats så nu ska jag banne mig satsa på det här! Behöver erfarenhet och pengar, precis som alla andra i min situation. Jag antar att man får bita ihop och göra det bästa av allt! Nu får jag något att göra på dagarna, pengar och erfarenhet! :) Hoppas jag kommer trivas. Ååååhh, nervös!

Wish me good luck!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Hallå där! Håller tummarna för att du just nu är på dagiset och har jättekul!!!

Kram kram!!!

2009-09-16 @ 12:51:47
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0