Det känns bra

Jag måste bara skriva av mig lite känner jag. Har inte blivit så mycket skrivande på ett tag, men det har varit fullt upp!

Jag har gjort snart en hel riktig vecka på praktiken. Den första dessutom! Känner mig så jäkla stolt.. det känns bra nu. Är alltid lite smånervös på morgonen (onödigt och jag vet inte varför) men väl på plats går det galant! Tänkte berätta lite om förra veckan. Var ju kryssning och annat på gång då. På fredagskvällen träffade jag Angelica och vi åkte ut i skogen för att mysa hemma hos Sofia med glass, Idol och deras home-made movie haha :) Kul att se! Nästan lite avis haha, vill också åka utomlands!

Lördagen spenderades hemma hos Tomas eftersom jag sov över där. På kvällen hämtade vi Sofia för att åka över till Borlänge på lite partaj hos Ava! Trevligttrevligt, men tyvärr blev vi inte kvar så länge. Lovat Tomas lillebror att bowla så vi åkte tillbaka och hämtade honom. Rock 'n Bowl är riktigt kul, dock förlorar jag hela tiden, vilket jag även gjorde denna gång. En nagel gick av dessutom så nu är alla kortklippta. Woho! Skulle väl ha praktiserat på måndagen, men började bli genomförkyld IGEN redan på lördagen så likabra att sjukanmäla sig! Skulle ju iväg på kryssning på tisdagen så man vill ju inte bli ännu värre (än vad jag redan var).

Kanske vill höra lite om hur kryssningen var? Ja, det var bara att gå upp tidigt på morgonen för bussen mot Stockholm gick 10:30. Var ganska ensamma, endast några stycken som klev på längs vägen. Lite äldre personer så att säga. Väl i Stockholm fick vi sitta på en annan liten båt och dricka och äta, men jag ville inte ha något. Väntade på att få äta på båten istället. Orka slösa pengar på mat flera gånger om anser jag! Jag gick runt med Tomas och deras grannflicka och fotade lite istället. Vid incheckningen kände jag verkligen hur lite vi passade in där. BARA BARA TANTER OCH GUBBAR! Ojoj, hur skulle detta sluta? Det är väl vad man gör det till förmodar jag. Efter en lång tids väntade fick vi äntligen gå ombord på Birka Paradise Tomas och jag fick en egen hytt att dela på, mysigt! Middag på resturangen och sedan sprang vi runt överallt och ingenstans :) Testade en Cosmopolitan för första gången också! Måste ju veta vad det är de snackar om i Sex and the City ju. Blev att gå till sängs sent på natten ändå, även fast vi inte gjorde så mycket :) Dagen efter gillade jag mest! Då befann vi oss högt upp på båten i poolen och jacuzzin <3 Lunch på samma resturang som gårdagen med en riktigt god hamburgertallrik! Bussfärden från Stockholm och hem var väl.. ganska jobbig. Fullsmockat (och då menar jag FULLSMOCKAT!) på bussen så jag och Tomas fick sitta ensamma med några andra längst bak och längst in i hörnet, kul! (Y) Vi var rätt döda när vi kom hem igen. Och såklart hade jag blivit värre i förkylningen så lika bra att sjukanmäla sig ännu en gång! Men nu är jag back on track. Mer om denna vecka en annan dag. Kanske i helgen, vi får se om jag är på skrivhumör då eller inte :)

 


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0