Det blir en dag i Borlänge

Efter gårdagens möte med min handläggare på UPC blev jag ganska tankspridd. Skulle en matvarubutik verkligen vara något för mig? Visst, erfarenhet får jag väl men frågar är ju om det blir så roligt i längden. Tänkte på det här i natt när jag inte kunde sova riktigt. Tanken slog mig då att jag borde söka till butiker som har med mina intressen att göra! Rätt logiskt egentligen att jag borde göra så, men det är ju inte så himla enkelt alla gånger. Man tänker inte i rätt banor jämt. Jag ringde till Tiimari, men nejdå de tog inte ens emot praktikanter. Då ringde jag till Lagerhaus och jag fick ett konstigt svar. Fattade inte för så har det inte varit på något av de andra ställena jag pratat med. Jag måste lämna in ett personligt brev för att söka praktikplats där. Det är ändå en butik som jag tycker verkar rolig eftersom det finns så mycket roliga produkter där och det kommer även in en stor blandning av människor dit in. Kände att jag borde satsa på det här då eftersom det är en butik med saker jag har intresse över. Vi får se vad de säger. Det enda jag kan göra nu är att lämna in den och hoppas på att de hör av sig. Annars tänker jag ringa dit och tjata lite. Vägrar vänta på svar i flera veckor när det handlar om en praktikplats bara. Jag ska ju inte bli anställd precis och de slipper ju betala ut någon lön till mig.

Väntar nu på att gå till bussen som går 14:40. Dags att fylla på mitt busskort, wiiie! Har inte haft busskort på hundra år känns det som! Anyways. Ska möta Miranda på stan och följa med henne till arbetsförmedlingen, sedan bär det av till Borlänge för att lämna "ansökan" och fika med en kompis som i alla fall jag inte träffat på jättelänge. Ska bli mysigt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0