Jobbsökande pågår

Dåså. Nu har jag sökt ett jobb! Ett till inom barnomsorgen faktiskt.. eller inte riktigt. Fast nästan. Har ansökt som barnvakt inom ett företag som heter CityKids. Det har bara använts i storstäderna, men de vill typ sprida sig i hela landet eller något liknande :) Man söker som barnvakt inom det här företaget och så ska man skicka lite papper till polisen så företaget kan få se ens brottsregister typ. Vilken tur att jag är en sådan goodiegoodie-girl av mig! Det är det enda som fattas nu. Om företaget vill ha mig som barnvakt lägger de in mig på hemsidan för att familjer som behöver hjälp ska kunna kontakta mig om jag verkar lämplig för dem! Jag kan kontakta familjer själv också om det skulle vara så. Man ska tydligen få gå någon kurs i barnolycksfall i STOCKHOLM. Ganska bra egentligen att ha den erfarenheten, men läskigt med tanke på att man antagligen ska få ta sig dit OCH hem själv + hitta till själva byggnaden där kursen ska vara. Riktigt läskigt, men förhoppningsvis så hittar jag väl någon där att snacka med haha. Tur att CityKids betalar resan tur/retur säger jag bara för jag vill då inte slösa pengar på något sådant! Hur fan ska man hitta till centralstationen efteråt då? Gud, hjälp nej! Faan.. nu tänker jag för långt i förväg. Jag vet ju inte ens om jag får jobbet så att säga! Typiskt mig att alltid se saker i förväg och så blir det inte ens som man tänkt sig. Haha, undrar om man ska tvinga med sig några som kan gå runt i stan så länge medan jag är på kurs. Får bli min lösning på problemet.



Jag börjar nog bli sjuk också. Har hostat hela dagen på praktiken och känner av halsen lite. Är inte speciellt pigg, men det kan ju bero på att jag är lite hungrig också eller sömnbrist eller något liknande. I don't know. Ska sega hela helgen tror jag och göra lite nytta. Städa kanske och sätta upp adventsgranen i mitt rum :) Tomas jobbar natt idag också + att han kommer börja jobba natt hela veckorna nästan. Känns ju riktigt bra, not. Haha. Vi hinner väl ses någon timme bara varje dag. Om ens det. Wohoo. Jag blir ju något deprimerad över det, menmen..  Jag är ju samtidigt jag glad för hans skull såklart :) Han är så stolt nu över det här jobbet för han får ju åka lastbil! Så man ska inte misströsta över detta. För er som inte vet så har han gått och blivit postis! :D Riktigt heta kläder och skor har han fått, hahaha. 

Just det. Träffade bästavän Miranda igår kväll ett tag. Spelade lite TV-spel, haha. Ojoj tror inte vårt temprament går ihop med spel alltså. Skönt att få träffa henne, men dock var det inte så länge. Bara roligt att få prata av sig om både det ena och det andra. Ni vill då inte veta om vad haha, men nog fick vi oss ett gott skratt eller två! Ikväll ska hon och en kompis gå på Lars Winnerbäck-konserten. ORÄTTVIST! Menmen, har man inga pengar så är det väl så. I alla fall då hade jag inte det när det beställdes biljetter. Vilket fall som helst hoppas jag att de får det roligt Nu inväntar jag svar från lite olika jobb och från det jag sökte idag. Snart ska det nog lagas lite middag åt mig själv (själv!) och spela lite Guitar Hero eller något annat kul. Kvällen får nog bestå av ett långt, härligt skumbad och IDOL! Det är ju så (s)pännande nu! Hoppas det finns popcorn hemma. Ska nog göra egen läsk också, man har väl en sodastream! Göttans. Nog skrivet om detta. TV-spelet väntar på mig!

  

Kommentarer
Postat av: Susanne

Hallå där! Va kul det lät med City Kids! Du har ju större chans att få jobb nu när du har lite erfarenhet också! Jättebra! Glöm nu inte att du ska ha ett arbetsintyg från din praktik också,som visar att du har erfarenhet :) Va kul om du kommer till Stan på kurs om du får jobbet!!! Säg till när det blir i såna fall,kanske jag är ledig om vi har tur,och hinner ses då,så kan jag hjälpa dej tillrätta :)

Va bra att Tomas har fått jobb! Är det tillfälligt eller?

Spikmatta till mamma är ju den perfekta julklappen!! jag har en spikmatta,och den är fantastisk underbar!!! Perfekt när jag har ont i ryggen och nacken,visst gör det skitont precis när man lägger sig ner på den,men efter en kort stund så blir man alldeles varm i kroppen (och lite trött),och man riktigt känner hur blodcirkulationen drar igång!

Ja,julklappstips är svårt....jag brukar ge killarna presentkort på "Brothers",så de kan köpa kläder själva sen. Presentkort på bio är alltid uppskattat.



Visst var det kul att Calle gick direkt vidare till final igår!!! Min favvo! :)

Nehej,nu ska jag dra igång lussekattsbak!

Hälsa familjen!

KRAM KRAM!!!

2009-12-05 @ 13:52:00
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0