Jag kommer sakna er! <3

Jaa. Då var det gjort. I hela tre månader har jag varit på förskolan. TRE! Och idag var det min sista dag. Inte får man höra ljudet av skratt, gråt eller sådana där diskussioner som bara barn kan ha när man går innanför den där dörren. Inte får jag längre känna lukten som jag blev så nostalgisk av i början av min praktiktid. (Jag har ju själv en gång gått på dagis.) Torra händer slipper jag nu åtminstone med tanke på alla gånger jag fått klä på och av barnen när de har varit ute. Tidiga mornar, skrik och att tappa tålamodet över en helt onödig sak är något som kommer bli ljuvligt att slippa. Kan man säga att det känns vemodigt? Är det rätt ord? Nåväl. Det är helt enkelt blandade känslor jag har inför detta. Underbart skönt att faktiskt få ledigt nu på obestämd tid, men ändå inte. Det är väl just det att jag kommer sakna alla barnen så oerhört mycket. Och såklart personalen, men jag har ju fått en annan slags kontakt med dem.

Sista dagen kan jag berätta lite om. Fick följa med på utflykt till Harmsarvet där det var fika, åka häst och vagn, (vagnen ramlade när vi svängde så alla for omkull. Stackars barn säger jag bara + att min näsa fortfarande är om om man trycker lite lätt )promenad i sagoskogen, dans runt "djur-granen" och korvgrillning :) Mysigtmysigt. Fick se grisar, kor, hästar såklart då och lite får och getter! Det är så det ska vara tycker jag att barnen ska få uppleva sådant. Tror aldrig jag åkte iväg på sådana utflykter som liten. Någon gång med skolan bara. Och så var vi ju på Naturskolan i högstadiet som då ligger där på Harmsarvet. Fyfan det var inte roligt då tyckte jag. Fick en hel del flashbacks när vi gick runt där. Jag gick i sjuan sist. Gud alltså haha vad tiden går undan. Här sitter jag nu liksom. Nu kom jag av mig från ämnet lite känner jag. Tillbaka till min sista dag. Klart man stank rök när vi kom tillbaka, men jag tog en snabb rast och slängde i kläder i tvätten samt hämtade julklapparna jag köpte igår! Berättade jag vad det var jag köpte? Kanske inte. Det var fingerfärg till barnen och en liten julkorg till personalen :D De blev jätteglada! Även jag fick julklappar, men igår var det. Fick en julblomma och en ask med Geishachoklad som jag tänkte njuta lite av mot kvällen tror jag. Ikväll blir det att sitta uppe lääänge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0