Uppdatering på hög nivå!

Då var julen slut för i år! Eller inte riktigt. Vi har massa julmat kvar här och några enstaka flaskor julmust. Och Aladdin-choklad. Det som är borta är granen och det mesta av maten. Kan ju berätta lite enkelt om mitt julfirande i år. Vaknade i ganska bra tid tack vare att jag ställde klockan. Frukost med familjen TILLSAMMANS i köket. Kan man tänka sig va? Ovanligt när det gäller oss att äta vid samma ställe - samtidigt dessutom. Det var riktigt mysigt. Klart fick vi leta efter våra julstrumpor också, men som vanligt hittar jag alltid systers och hon hittar alltid min. Konstigt att vi aldrig hittar våra egna. Granen togs även fram på morgonen eftersom vi har ett antal vilda katter som älskar att klättra och välta omkull saker. Vi pyntade den och lade under paketen vi hade. Maten förberedes medan vi fixade oss i ordning. Lite fin måste man vara på julafton tycker jag ju. Gästerna (som bestod av pappa, Lena och farfar) kom tidigare än väntat, men det var ju bara bra. Fick vi lite extra hjälp och högen av paket under granen ökade ganska mycket :) Vi brukar göra så att vi alltid äter mat innan Kalle Anka. Tradition så att säga. Alla hann äta i lugn och ro och bli riktigt proppmätta innan vi förflyttade oss till vardagsrummet för att se på Kalle och hans vänner som önskar oss en god jul. Kan du vissla Johanna är också en klassiker för oss vid jul. Det programmet är något som jag är så sjukt trött på så volymen sänktes ganska mycket. Gitarren åkte fram och det blev lite allsång med julsånger ackompanjerat av pappa, mig och syster :) Vi är duktiga vi för faktiskt så kan vi sjunga 2stämmigt även om det blir lite falskt här och där! Jaa.. vad gör man efter Kalle Anka? Vi satt och umgicks bara och åt nötter och godis, men det började bli hög tid för julklappsutdelningen! Tomas kom då i rättan tid - precis när vi skulle börja! Linnea fick vara tomte (tyvärr då utan dräkt och mask) så hon delade ut alla. Hoppas alla blev glada och nöjda över sina paket för det blev då i alla fall jag! :) Gästerna åkte väl hem senare.. och kvar var då bara mamma, Linnea jag och Tomas. Kvällen avslutades med lite skumbad, charader och kortspelande! Mysig julafton kallas jag detta! 

       


   

 


Juldagen - Spenderades först hos Tomas för att äta middag med hela familjen. Vi drog sedan vidare till en kompis för att umgås lite. De skulle mot krogen senare medan jag och Tomas gick på bio. Vi såg Luftslottet som sprängdes, grymt bra film! Jag är en sådan som inte tycker om svenska filmer så mycket, men de här filmerna baserade på Stig Larssons böcker är grymt bra :)



Annandag jul - Shopping på kupolen med Tomas :) köpte nya hörlurar, varmluftsborste samt en ny parfym (Christina Aguilera - By Night)! På kvällen blev det att kolla på den nyaste Harry Potter-filmen med Tomas och hans lillebror!

Har även hunnit träffa Miranda nu i dagarna och idag så blir det att kanske köpa något mer för julklappspengarna. Ska ner på stan och shoppa med systeryster! Lite kul för mamma ska också ner på stan, men för att köpa presenter åt mig hihi :) Just nu känns det som att jag bara vill få dagarna att gå. Jag börjar nog få resfeber, längtar jättemycket tills vi ska åka iväg till Stockholm över nyår! Bara jag och Tomas... så jävla underbart! Första gången vi gör något sådant helt själva! Bo på hotell och grejer och ingen utav oss hittar särkskilt bra i storstaden heller. Ojoj, jag kan då lova att det blir ett äventyr att blogga om senare. Nu ska jag ta mig i kragen och börja göra mig i ordning för dagens bravader i stan! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0