Dagen innan

Detta är dagen innan den sista dagen på året 2009. Är det inte lite sjukt? Hela året har gått nu.. eller snart. Imorgon är det så. Fast jag hinner ju inte direkt blogga något eftersom jag kommer ha fullt upp med att yra runt i huvudstaden. Jag kan bara inte förstå att det har gått så fort! Nyss tyckte jag att det tog så lång tid innan jag skulle ta studenten, men just när det var över.. så insåg jag att det hade faktiskt gått fortare än jag trott. Sommaren gick ganska långsamt till en början. Helt plötsligt blev det augusti, PANG så blev det september! Min panik ökade ganska mycket. Vad fan skulle jag göra för något? Det är ju nu jag väljer helt själv. Praktiken hjälpte och tiden gick fortare, men ändå långsammare på något vis. Jag blev ju i alla fall inte sysslolös längre. Men.. som allt annat tog det roliga slut. Nu är jag här och är sysslolös igen, men det är faktiskt riktigt härligt att bara få njuta. Det är prick ett år sedan jag hade ett riktigt jullov. Prick ett år sedan som mina förväntningar över studentdagen och balen ökade. Och även prick ett år sedan som man bara väntade på att få prova en sån där tuff studentmössa som alla andra "vuxna människor" en gång haft.

Jaa, vad ska jag nu hitta på? Kanske man ska ta någon intressant kurs för skoj skull? Praktiksera lite mer för att sedan bestämma mig för en utbildning? Jag orkar inte längre ta jobbsökandet så himla seriöst. Jag orkar inte vara så allvarlig med livet just nu. Nu känner jag mer för att njuta och ta emot det som erbjuds av livet som "arbetslös", men även ta mig en rejäl funderare på vad jag skulle kunna tänka mig att göra i livet. Kanske jag till och med börjar plugga nästa år om jag får något sådant för mig! Det vet jag inte än. Vill lista ut nu bara vad som ska hända för mig.. och förhoppningsvis kan jag börja plugga till körkortet i vår! Måste se till att skrapa ihop några sista tusenlappar bara på något vis. Det löser sig nog. Då jävlar ska jag satsa på det och få det gjort så jag också kan få köra bil ;) och eventuellt kunna få ett jobb i någon annan stad. Arbetsförmedlingen är ju så jävla snåla mot de som är under 25 och vill söka jobb i annan stad. Inte ett öre i pendlingsersättning får man. Inte för tåg/buss eller bil. Nej det får man betala själv. In my ass att det är de som ska hjälpa en att få jobb. De snarare hindrar mig från det upplever jag det som vissa gånger. Screw them haha. Nej men jag ska se till att vara inskriven ett tag till nu så jag kan fixa med lite jobbgaranti för då kan jag nog lyckas få ihop en enstaka tusenlapp till körkortet :)

Nog babblat om det där. Idag har jag i alla fall packat det mesta inför min och Tomas lilla weekend i Stockholm. Endast några få saker som ska packas ned imorgon. Typ hårborste, plattång, tandborsten.. hårfön. Något mer är det säkert. Dunkade Michael Jackson i högtalarna under tiden - då blir man riktigt pepp! Åtminstone jag. Jag har även fått öppna mina paket en dag tidigare :) riktigt nöjd över dem och alla julklappar! Fick presentpengar igår av en släkting så jag impulsköpte en jättemysig tröja när jag var på stan igår med två vänninor! 

 

Det jag fick idag var ett jättefint scrapbookpaket med nästan allt som jag velat ha - paljetter, diamanter, glitter och annat smått och gott! Mer örhängen fick jag, eftersom de mamma köpte i julklapp var lite väl små för min smak. Vad fick jag mer.. jo ett presentkort på Musikcenter! Blir att köpa mig en stämapparat till gitarren :) Har fått sjukt mycket personliga saker i år! Det sista paketet jag fick var av syster och det var ju inte helt oväntat eftersom det var av just henne. Det visade sig vara en rosa vibrator, tyvärr utan batteri :) HAHAHA gud vad jag skrattade när jag öppnade kartongen! Det som stog på paketet var ungefär i den här stilen "Grattis Sandra på 20 årsdagen önskar Linnea.." Lite längre ner stod det här: "Om du någonsin känner dig ensam.." Klockrent haha, det är min syster i ett nötskal det där! Har jag berättat vad jag fick i julklapp då? Kanske jag inte har.. men då fick jag en Michael Jackson collection (5 album), smink, smycken, HARRY POTTER-FILMEN <3, kläder, spasaker.. och en bok om att läsa tankar :) så passa er nu, snart vet jag allt vad ni har i era små huvuden! Nu räcker det med bloggande för det är dags att få något i magen. Den har kurrat ett tag. Mer bloggande efter nyårshelgen då även bilder dyker upp här!




Kommentarer
Postat av: Susanne

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!! vilken snygg tröja du köpte :)

Gott nytt år! Ha en underbar resa :)

Kram ♥

2009-12-31 @ 11:47:35
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0