Människans anatomi

Det enda jag gör just nu är att plugga, plugga, plugga känns det som! Varenda dag försöker jag få in minst 1,5 timmars studerande av människans muskler i de sidor vi fått i läxa och jag har ingen aning hur mycket det är som fastnat. När jag läser och tittatr på bilderna så blir ju allt solklart, men frågan är när dessa bilder på de specifika musklerna kommer på provet utan hjälpmedel hur min hjärna agerar då.. Något säker på det mesta, men man blir ju nervös och orolig såklart. Undrar då när det stora examensprovet kommer hur mycket som visat sig har fastnat tills dess! Då ska vi veta exakt alla muskler, fästen och ursprung, ligamentsgrejs tror jag och skelett!

Puuust.. Längtar tills denna typen av studerande är färdigt faktiskt och börja på nästa utbildning istället som inte är så komprimerad :) Lärarprogrammet alltså då. Känns underbart skönt att inte behöva jäkta med praktiken inom massagen. Jag är ju absolut inte klar till examensdags. Har många timmar kvar och jag var tvungen att fråga rektorn hur lång tid man får på sig efter avslutningen. Ett år från det jag avslutar kursen, så no need to stress! Fast man vill ju vara klar i tid och fokusera på VFU:n också såklart :) det är också en typ av praktik jag ska ha inom Högskolan. Man kan ju inte bli dagisfröken utan praktik?

Nej men nu är det fokus på människan som gäller!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0