Andra dagen på praktiken

Ja, som sagt. Idag är det dag 2 på BR Leksaker och jag trivs redan ganska så bra. Dels med personalen och även med uppgifterna. Inte alltid de roligaste, men tack vare att det är trevlig och hjälpsam personal där + att varorna är oerhört roliga, blir det hela mycket bättre! Nästa vecka ska jag även få lära mig kassan och vara med och skylta inför halloween - pirrigt! Kan knappt fatta också att det är lite över ett år sedan jag hade praktik på förskolan... Har haft funderingar länge på att åka dit och hälsa på, men samtidigt känns det så dumt. Vad ska man prata om? Har hunnit hända en del på ett år liksom. Kommer barnen ihåg mig? Det är ju de yngsta som är kvar nu, resten har börjat i riktig förskoleklass. Tror de skulle bli superglada ändå om jag kom tillbaka! Fick så mycket positiv feedback så det finns inte från dem :) Saknar dem allihopa! Nu börjar ju mina funderingar bli starkare och starkare... vill först jobba så mycket som möjligt för att spara pengar, gå klart massörutbildningen och ta körkort. Sen börja plugga vidare till förskolelärare! Tack vare att jag började praktiken där förra året öppnade det upp mina ögon något otroligt och vad gör inte då den här praktikplatsen med fullt av leksaker, barn och föräldrar m.fl där inne? Blir så lycklig varje gång jag ser alla ivriga små barn stå vid kassan med en leksak, betala och skyndaskyndaskynda med att öppna upp den och prova! Blir alldeles varm i hjärtat utav det haha :) Tycker nästan det säger allt till vad jag ska göra i framtiden. Kanske inte hela mitt liv... men i framtiden! Tänkte tjäna pengar först och bli klar med lite saker som sagt ;)

Vad tycker ni? Ska jag satsa på förskolelärarutbildning snart?

Kommentarer
Postat av: Susjos

Hej Sandra! JAJAJA!! Satsa så klart på utbildning,då får du lättare jobb. Så kul att du trivs på praktiken. Jätteroligt att du gillar massörutbildningen också :)

Och självklart ska du hälsa på "dina" barn!!! De kommer att bli jätteglada,och visst känner de igen dej! KRAM!

2010-09-29 @ 23:04:55
URL: http://www.susjos.blogspot.com
Postat av: tush

satsa på utbildningen

2010-10-01 @ 13:02:26
URL: http://www.filmkritikerna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0