Nästa vecka är det fokus som gäller

Final week innan provet på lördagmorgon. Alltså inte nu på lördag. Nästa lördag menar jag. Imorgon är det min sista praktikdag, men det kommer som sagt bli skönt. Fått lite smått dåligt samvete över att inte välja att stanna allra, allra sista veckan ut i FIVE, men provet och pluggandet har just nu fallit på andra plats. Jag har pluggat varje dag faktiskt sedan sist jag var i skolan, men märker allt mer att böckerna kräver mer tid av mig. Därför är jag "ledig" fr.o.m nästa vecka, d.v.s studerande på halvtid! Jag ska utnyttja varje dag på biblioteket och gräva ner mig i mina böcker. Jag tycker jag har lärt mig massor och förstår, men när jag ser en bild utan namn har jag inte en blekaste aning vad det är jag ser på. Då kan man fundera hur mycket som egentligen har gått in i mitt huvud? Det är inte lätt ska jag tala om, 57 sidor är inte så bara och bara på fem veckor. Dessa sidor känns som typ 150 och då ska vi inte prata om alla namn och fästen och ursprung man ska kunna...



Så ja, jag behöver nog avsluta praktiken till sista "kontraktdagen" på BR, även om jag har tid kvar till den 25:e hos FIVE. Personalen och min coach förstår ju självklart. Har ju fulländat mina två månader nu. Om jag inte kommer in på högskolan har jag en praktikmånad kvar hos AF också! Men det hoppas jag att jag inte behöver utnyttja. Jag VILL ju komma in på högskolan, jag villvillvill! :D 



Kan berätta att både igår och idag fick jag sluta tidigare. Har fått sluta runt 15:00 för det inte funnits något för mig att göra, så det har ju varit skönt och uppskattat av mig. Lite extra tid till plugg och avslappning är inte helt fel så jäktad jag blir för minsta lilla haha. Igår kom min kära faster hit på besök och kollade in hur vi bor. Inte ofta man träffar henne nowaways! Helt spontant dessutom, alltid roligt :) Och just det - tack så mycket för vinet faster, ska testa det på lördag ;) Har sett kanal 5's Bakom Magin (Harry Potter och Dödsrelikerna del 1) ikväll också och oooj, det gör ju inte saken bättre att jag inte får se filmen förren om typ.. 24 timmar! Hahah, vilken tönt jag är :) Nu ska jag plocka ihop här, göra mig i ordning och sova!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej Sandra!! Tack för titten hos er! Jättekul att hinna komma förbi och se hur ni har det!!!!! Håller alla tummar och tår för att du kommer in på skolan!

Ha så kul på bion,och jag hoppas hoppas att du gillar vinet! Mitt favvo vin i alla fall vad gäller vitt vin :)

Och lycka till med provet också,det klarar du galant :)

Hälsa Tomas!

KRAM

Faster Susanne ♥

2010-11-19 @ 17:54:31
URL: http://susjos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0