Drömmar, adressändring, framtiden och sånt

Satt i förmiddags och kikade runt på lite olika hemsidor om massageutbildningar. Hittar en massa förslag på ställen runt om i Sverige. Prisskillnaderna var enorma! Jag vet bara inte vart jag vill plugga och hur jag någonsin ska få råd med en sådan utbildning. Vill utbilda mig till antingen till diplomerad massör eller certifierad massageterapeut. Jag vet egentligen inte om det är just det jag vill syssla med, men det är något jag tycker är roligt! Det är väl det man ska satsa på också?

Jag har fyllt i lite blanketter som blivit hemskickade idag också. De ska vidare till Adressändring och till Skatteverket. Det känns helt underbart att ha fått det här gjort nu. Väntar på att min handläggare ska kontakta oss bara. Faktiskt är det som en klump som har lossnat från mitt hjärta nu när jag äntligen kan säga att jag är sambo på riktigt. Det är underbart.. men skrämmande. Jag vet att vi har bott under samma tak i ca 4-5 månader redan och vi har gjort allt som sambos gör ihop. Tvättar, diskar, städar, tjafsar om sysslorna och ja, ni vet. Det som var bra då var att vi hade en varsin ekonomi. Varsin av allt. Nu måste allt sökas och göras ihop. Allt blir gemensamt. Jag tror det kommer fungera, det blir bra.. MEN - det kommer bli tufft. Vi måste kämpa. Vill vi få det här att fungera så m å s t e vi kämpa för det här. Jag vill inget hellre, men rädslan finns. Om man ska ta fram det positiva tankarna; vi har klarat oss tillsammans i snart fyra år, FYRA ÅR! Det har gått upp och ner. Vi har kämpat, men vi har klarat det tillsammans. 

Så jag hoppas att det här stora steget - att bo tillsammans på riktigt - får oss att vilja kämpa ännu mer. Vill bara säga

... att jag älskar dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0