Simba ska till doktorn

Jag vaknade med ett ryck första gången runt fem imorse. Tomas ska till jobbet bara så lika bra att somna om tänkte jag. Tror faktiskt att jag lyckades med det. Vaknade till lite bara av att han pussade mig innan han gick och sen var det inget mer med det. Något senare (ca 05:50) vaknar jag igen - det var kokhett inne i rummet! Gud, fattar inte hur det blir så varmt här inne på morgonen. Jag försöker somna om igen till åtminstone halvsju som jag ställde klockan på, men det gick inte alls. Lika bra att gå upp och hålla katten sällskap. Ja, jag kanske ska förklara varför jag skulle och har gått upp så tidigt. Simba ska till veterinären idag. Det är inget allvarligt. Han är inte sjuk eller så, men han ska kastreras :) Han har varit riktigt jobbig den senaste tiden. Kissat överallt och ingenstans i förbannelse samt skrikit en del. Det är vår snart och han är ungkatt. Vad kan man mer göra än att boka tid hos djurdoktorn? Det var tänkt att Tomas skulle köra upp honom och att jag eventuellt skulle följa med för han ska dit klockan 09:00. Lite tidigt för mig liksom! Igår får jag reda på att han börjar tidigt på morgonen så jag måste åka upp med Simba själv. Wiho, passa bussar tidigt på morgonen - det bästa som finns! Stackars katt också. Han har inte fått äta sedan 21:30 igår kväll. Så nu när jag gick upp verkade han jättehungrig! Han gick mot köket hela tiden nyss, jamade och hade sig, men jag får ju inget göra. Måste göra som veterinären säger. Stackars min lilla katt, jag hoppas att allt går bra idag. Får hämta honom senare på eftermiddagen och då ska han nog få hur mkt mat som helst! <3

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0