Natt mot tisdag

Jag är ensam i lägenheten inatt. Faktiskt så har jag varit det hela dagen. Tomas åkte till Norge imorse för jobb och kommer hem imorgon kväll vilket känns lite tråkigt för mig. Det kommer bli svårt att somna utan honom.. Att lägga sig ensam är inte det roligaste i min värld. Ensamhet är det som fyller mina tankar då, vilket jag försöker få bort. Jag måste vara riktigt trött för att kunna somna ensam - därav anledningen till mitt sena nattbloggande.
Sysselsatt har jag ändå hållt mig under dagen. Blev väckt av telefonen som skrek i örat på mig. Det visade sig vara en glad och pigg Tomas (som varit i full gång sedan jag vet inte när imorse) på andra sidan luren vilket genast gjorde mig gladare! Jag slet upp mig ur sängen vid 09:00, gav katten lite frukost, åt min egna frukost, duschade och gjorde mig i ordning för att ta bussen till Miranda. Invigde klackskorna idag dessutom även fast det var grusigt och snöigt ute. Det gick galant även om jag fick lite ont i fötterna. Jag är inte det minsta van som sagt med klackskor så ni får visa hänsyn över mitt gnällande emellanåt tror jag! Skorna är lite mer killingshoes för mig än jag trodde, men jag ska banne mig lära mig att gå och trivas i klackskor. Kändes helt underbart att få komma upp på höjd lite istället för att känna gruset och kullerstenarna rakt under fossingarna. Det blev inga outfit-bilder idag tyvärr. Hann aldrig ta några och inte heller ville jag det. Dålig hårdag även fast jag duschade haha. Dumma dust it-pulver att göra mitt hår tovigt och flygigt. 




--

Denna helg har varit välbehövlig. Under veckorna hinner jag knappt umgås med Tomas alls. Vi ses en stund på kvällen för det mesta. Det kallar inte jag för att umgås riktigt. Den här helgen har vi kunnat umgås i princip två hela dagar. Helt underbart faktiskt. Har saknat honom så. Dessutom jobbar jag inte om dagarna så istället gör jag faktiskt annan nytta. Söker jobb, skriver cv, tvättar, städar, umgås med vänner, hälsar på mamma och systeryster, läser eller ser på tv. Låter som ett ganska slappt liv, men tro mig det är det inte. Tankarna svävar runt i huvudet på en om livet och framtiden, vilket tar mycket energi ifrån mig.

För att kunna lägga tankarna på annat gick jag återigen på ett härligt, avslappnande yogapass idag. Riktigt skön start på veckan. Meningen med det är att det ska släppa tankar från det som varit och komma skall och det är en riktig konst att verkligen få bort alla tankarna när man väl är där. Precis innan jag gick innanför Friskis&Svettis portar tänkte jag att detta är starten av en ny vecka där nya saker händer. Yogan ska förbereda mig och få fokus på mig själv för veckans händelser helt enkelt. Det hjälper faktiskt, men det krävs mycket utav en själv att verkligen gå in för den här grejen. Jag märker det på mig själv att det fungerar, men det är nog han jag lever med som ser det mer. Yoga kanske är något för mig ändå - jag som inte trodde på sådant innan. Jag antar att man ska ge allting en chans här i livet!



Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej Sandra!! Va kul att du hittat yogan!!! (Och Friskis&Svettis..säger jag som ju är ett stort fan av dem :) )

Det verkar som du trivs bra att flytta hemifrån :) Njut av livet,och kämpa på med jobbsökningar. Hoppet är det sista som lämnar en ;)

Och skitkul att du hittat snygga klackskor,som du får öva att gå i,hihi! Väntar med spänning på bilder :)

Hälsa Tomas och mor din och systeryster!

KRAMAR I MASSOR!!!!!

2010-03-31 @ 03:14:23
URL: http://www.susjos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0