"Det som inte dödar - det härdar"

Jag har funderingar på mycket ibland. Och vissa gånger väldigt lite. Just nu funderar jag på mycket i livet och om mig själv. Jag funderar på vad jag faktiskt har klarat av genom åren och hur mycket jag lärt mig att förstå att man KAN göra bara man VILL! Det är mycket jag har lärt mig om mig själv den senaste tiden - efter studenten. Det är då livet börjar anser jag och det är då man verkligen inser vart just du själv står. Så är det för mig nu. Jag lär mig, nästan varje dag, något nytt om mig själv även fast jag inte har jobb eller utbildar mig. Det är genom människorna man har omkring sig och genom valen vi gör som i alla fall jag har insett hur starka vi är oavsett brister, fel och komplex och allt vad just du och jag själv har. Ingen är perfekt. Det är bristerna som gör dig och mig vackra. De uppskattas av andra. Bristerna gör att du kan växa. Människorna i vår omgivning hjälper dig att finna det där speciella med just dig själv. Valen vi gör kan bli fel ibland, men det må så vara för vi överlever oftast. Man säger väl att "det som inte dödar - det härdar!" Jag tror att det är det som är en del av meningen med livet. Att vi ska lära oss om oss själva, må bra och trivas precis som vi är oavsett de brister du och jag har.  
Uppskatta dig själv. Uppskatta dina vänner och alla du har omkring dig. Du kommer hitta något otroligt bra hos dig själv när du gör det. När du hittat det där som är så bra med dig själv... så kommer det alltid att finnas hos dig. Den där styrkan kommer du bära med dig oavsett de val du gör tror jag.

Det kanske låter som att jag älskar mig själv och vet och kan allt, men gör jag ju såklart inte. Det krävs så sjukt mycket mer, men jag känner att i nuläget är jag på god väg att verkligen hitta det där. Kanske tappar jag det på vägen genom livet, men det krävs att man reser sig upp igen. Detta är bara mina tankar och det jag tror på. Hoppas det gav lite uppmuntran och perspektiv till er läsare :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0