Idag är jag glad och trött!

Gissa vad?! Det är något som jag längtat till hur länge som helst känns det som.. något som man måste vänta för, för att få veta hur det blir. Jo.. Jag kom in!! Jag kom in på Högskolan Dalarna! :D Fick mitt första antagningsbesked idag där det stod att jag var ANTAGEN!! Så i vår blir jag färdig massör och påbörjar en ny utbildning till lärare, dagisfröken tror jag bestämt det blir t.o.m! Jag ska satsa hårt på den utbildningen så det ger bra resultat = jobb och pengar i framtiden! Tufft med studielån blir det, men det är det värt. Studier är nog alltid värt att ta lån för. Som sagt, om man satsar hårt och lyckas få jobb så går det alltid att betala tillbaka. Det löser sig alltid så mina drömmar börjar slå in :) Funderar på att någon sommar åka iväg som sommar-aupair faktiskt om jag vågar. Då har jag fått lite mer kött på benen och det uppskattas nog hos familjer.

Jag kan verka lite... feg som har sökt till närmsta skola. Många i den här åldern skyndar ju iväg utomlands och lever livet på det viset. Jag anser såhär. Man kan leva livet hemma här i Sverige också faktiskt. Borta bra, hemma bäst. Världen finns ju kvar, så den får vänta lite bara! Det finns så mycket mer att upptäcka här hemma fortfarande. När jag är klar ska jag utnyttja världen tänkte jag. Eller under tiden kanske. We'll see. Och sen har jag ju boende här eftersom jag har flyttat hemifrån redan och bor dessutom inte ensam vilket jag tycker är underbart och skönt! Har alla vänner samlade på en plats och ja, jag har räknat med att några fler kommer sticka iväg från lilla Falun så småningom, men man kan ju alltid hälsa på varandra och genom skolan kommer jag lära känna många fler från säkert olika delar av Sverige :) Sen har jag min familj så nära här också, jag som är så hemmakär och bekväm av mig! Kommer bli riktigt kul att få träffa lite nytt folk och att få plugga igen och använda hjärnan som legat och dammat ett tag. Har börjat aktivera den rejält på sistone i och för sig med massörutbildningen och allt jag gjort, men nu blir det på hel heltid :) Åååh, vad jag LÄNGTAR tills allt sätts igång! Nu måste jag nog försöka sova.. ska upp i tid imorgon och åka tåååg till jobbet alldeles själv. Pirrigt!

Kommentarer
Postat av: Susanne

HURRA! Stort GRATTIS! Åh,vad glad jag blir,fick en tår i ögat nu..av lycka att du kommit in! Ja,du är ju nästan som min dotter känns det ;)...och du ÄR ju faktiskt MIN Guddotter♥.

Toppen att du kom in i Falun ju,där du har bostad,kompisar och inte minst Tomas! Du är den första av "Westlundskusinerna" som faktiskt börjar plugga på högskola! Bra jobbat tjejen-du är så duktig!!!!!

KRAM

från stolt faster!

2010-12-10 @ 00:59:49
URL: http://susjos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0