Onödig fakta för den som vill läsa?

Ännu en helg har gått förbi. I fredags fick jag vara helt ensam med min älskade sambo. Nästan allafall. På dagen åkte vi runt lite överallt med svärmor då och shoppade lite. Kvällen blev en sådan kväll som jag längtat efter. Oftast har vi annat för oss innan vilket gör att vi inte får så mycket tid för bara oss... eller så har det hunnit dyka upp andra planer som man ska göra under helgerna. Nu var det bara han och jag. Känns som evigheter sedan som vi ägnade tid bara åt oss själva, åt varandra. Bara njuta av varandras sällskap i sådant som vi båda tycker om att göra ihop. Jag kallar skumbad, middag på Tzatsiki, hyra film och bara mysa ihop sig i soffan för riktigt fredagsmys. Sånt som sambos ska göra tillsammans :) 



Lördagen var väl inte så mycket mys där inte, för det blev party för hela slanten!  Mina kära väninnor som fyller 20 år på samma dag (31 augusti) ställde till med födelsedagskalas. T.o.m skriftlig inbjudan på posten, så sött. Partytält, dekorationer och en mindre buffé och dricka.. ja, kunde det bli bättre? Kvällens/nattens bravader slutade på krogen där vi slog klackarna i taket (bara ett uttryck, hade mina platta skor haha)! Mycket lyckad kväll :) 

Igår åkte Tomas iväg på utbildning/jobb i Göteborg två veckor framåt. Känns ganska tungt. Det blir nog nyttigt ändå eftersom vi inte är ifrån varandra så länge så ofta. Nu får vi sakna varandra lite och jag kanske får mer förståelse för hur han skulle känna om/när jag åker iväg som aupair.. Lite jobbigt ändå eftersom de flesta åker iväg på utbildning den här veckan och framåt. Och så ska många flytta ifrån Falun. Så vad ska jag göra nu liksom?

---

Haha, hela gårdagen låg jag i soffan med täcket runtom mig och kollade på hyrfilmerna och resten av halva Sex and the City-boxen. Bör nog låna resterande hälft snart!



Ja, nu är det måndag igen allafall. Och här sitter jag i min ensamhet. Ska göra lite nytta snart. Sen får vi se. Ska försöka lägga mig i tid ikväll och träna på att gå upp tidigt så jag kommer upp till min massörutbildning om två helger och framför allt - mitt lilla tre-dagarsjobb. Inventera på Ö&B haha. Ger alltid nån extra slant. I veckan ska jag ju ha mitt första Homeparty också och sälja ekologiska kläder! Väntar på att sakerna ska komma hem bara så partyt kan vara på onsdagen. Hoppas det kommer gå bra, är lite smånervös över det.. och inventeringsjobbet :) men det ska nog gå bra. Alltid kul att få använda hjärnan och kroppen för lite nytta och tjäna pengar! 


Kommentarer
Postat av: Susanne

Kul att du har lite att pyssla med :)

Mysigt att läsa om hur du har det!

Sköt om dej!

KRAM!

2010-08-30 @ 20:59:24
URL: http://www.susjos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0