En tripp ut till skogen

Jag, Miranda, Tomas och Sofia (P) tog en biltur ut till skogen idag. Eller skog och skog. Bondelandet haha. Åkte nämligen till Stora Skedvi där en annan Sofia och hennes karl brukar bo lite då och då. De bor visst i en gammal kåk. Mycket gammalt och gult. Ganska mysigt, men litet och old-fashioned. Hittade ett rum där det var tapetserat med Falu Kuriren- tidningar från jag vet inte när. Kanske för 50 år sedan? Riktigt häftigt var det. Det fanns även ett äldre rum där man hängde tvätt förrut. Tvättlinorna hängde kvar. Det fanns inte ens en tvättmaskin så de tvättar för hand. Hua mig säger jag då bara! Döda djurs pälsar, skallar och horn hängde på våningen ovanför. Lite creepy faktiskt. Skulle inte våga sova där med tanke på att Sofia en gång berättade att det brukar spöka där. Usch, ryser vid bara tanken. LÄSKIGT, men som tur är stannade vi ju bara över dagen då det var ljust och fint. Det kändes riktigt vuxet att sitta där i det lilla huset och fika - bulle, kaka, kaffe te och saft. Ojoj, vilket bullkalas! Satt hur länge som helst och pratade massa strunt bara. Mysigtmysigt! Det enda dumma var att vägarna där är så himla leriga så bilen blev såklart hur smutsigt som helst. När vi kliver ut ur bilen känner jag hur mina tights blir blöta. Jag vänder mig bak och ser världens fetaste lerfläck på vaden och klackskorna är minst lika vackra. Suck! Sådant som händer när man åker ut i skogen antar jag. Bara att tvätta och gnugga.

En annan sak också. Idag är det den 6:e April. Ni kanske inte fattar vad det är jag menar. En vanlig tisdag enligt många och visst - det är det också. Det är en liten grej bara. Jag och Tomas har varit tillsammans i tre år och åtta månader idag. Snart FYRA långa år och snart på pricken om man räknar med klockslag. Otroligt nog minns jag även det! Inte exakt, men nästan. Hela den där sommaren minns jag som det vore igår! Första gången han ringde, första träffen.. Falu Street, filmkvällen.. och hur jag skyndade mig för att träffa honom åtminstone en liten stund innan han skulle åka iväg. Alla sms som skickades den sommaren, så många och långa telefonsamtal.. allt!  

Ja.. jag minns det som det vore igår <3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0