Long time no see

Har börjat bli ganska dålig på att skriva här. Jag har väl en anledning, men inte särskilt bra. Man blir trött efter en lång dag (eller långa veckor!) med alla barnen och det har väl inte hänt sådär jättemycket på sistone. Mina tankar har varit så pass fokuserade på det jag gör just nu så jag hinner inte eller så glömmer jag bort! Nu är jag i alla fall duktig och skriver lite eftersom jag ändå sitter här och inte har så mycket att göra. 


Mamma har varit borta över helgen om ni ville veta :) hon kommer hem ikväll! Skönt att lägga över allt tråkigt ansvar på henne igen för att vara ärlig! Gud, nu är jag elak haha. Klart man ska hjälpa lilla mamma ibland :) Hmm, vad ska jag berätta om? Jo i fredags såg jag uppföljaren till "Män som hatar kvinnor". Den heter "Flickan som lekte med elden" till er som inte visste. Förra måndagen såg ju jag och Tomas ettan, vilken jag tyckte var grymt bra, och jag blev oerhört nyfiken, men lite besviken faktiskt. Den var ändå helt okej. Paolo Roberto hahaha, vilket skämt! Sämst ever i den här filmen. Var kanske det som gjorde att den blev lite dåligare, eller? På lördagen umgicks jag lite med Tomas, gick en promenix runt Kålgårn och sådär :) sedan skjutsade han upp mig till Angelica där hon och Sofia väntade! Blev att se Nile City och Pirates of the Carribean. Var ju inte igår! Blev även lite fönstershopping på söndagen med dem :) På kvällen gjorde jag och syster i ordning tacos till middag! Mumma, helt spontant sådär på en söndag. Gårdagen bestod av praktik på dagiset och en spontanfika med Miranda och My! Tanken var att snabbt åka till stan, köpa jackan jag sett och den där hårprodukten jag nämnde i tidigare inlägg (ett pulver man har för volymen) och sedan åka hem! Vem träffar jag då inte på mer än Miranda herself? Hon följde med mig för att inhandla dessa saker och sedan mötte vi My och gick vidare mot Waynes!

Nu sitter jag här och funderar lite på framtiden och väntar på att Tomas ska komma hit =) Har pratat lite mer med en av lärarna på dagiset angående när de var au-pair och om jag ville göra det. Hon tyckte att jag absolut skulle göra det för det är inget man ångrar! I alla fall inte hon (men jag tror att ingen gör det heller så). Problemet är bara att jag är en sån där trygghetsmänniska och har jättesvårt att lämna saker bakom mig. Vara borta i ett helt år utan att få träffa alla vänner och få veta vad som pågår i allas liv.. utan familjen och UTAN Tomas! Hur fan ska jag klara mig? Jag vill inte känna att en/flera person(er) håller mig tillbaka och det är ju inte så att Tomas eller alla andra tvingar mig att INTE åka iväg. Det är jag själv som gör det för jag vet inte hur jag ska kunna klara mig utan alla här hemma! Hur fan ska jag göra? Satsa på att åka iväg så snart som möjligt, vänta ett tag till fram tills jobb, flytt och körkort är klart? Hur kommer framför allt han att reagera om jag nu bestämmer att åka riktigt snart? Hur blir det mellan oss då? Vad ska hända liksom? Det snurrar ganska duktigt i huvudet nu av desas tankar till och från.. Vill gärna veta vad ni som läser tycker!

Bild från lördag 10 oktober 2009

 

Lovar att lägga upp lite fler bilder på olika tillfällen i kommande inlägg.. Har varit dålig med det på sistone!




 


Kommentarer
Postat av: Ava

Om du väljer att göra det, så kommer han finnas kvar när du kommer hem igen, om han verkligen älskar dig och vill ha en framtid med dig. Ibland måste man vara självisk, för man lever bara en gång!

2009-10-20 @ 19:34:19
URL: http://sunfloweer.blogg.se/
Postat av: Susanne

KLART du ska iväg! Man måste våga för att vinna sägs det :) Visst är det läskigt,och klart du kommer att längta hem,men ojojoj vilken erfarenhet det kommer att bli! Håller med Ava helt och hållet "Ibland måste man vara självisk,för man lever bara en gång". Och tänk så bra för ditt CV,det är en riktig stjärna att blänka med :)

Så satsa du på att åka snart!

Pepp pepp på dej!!!

KRAMAR i massor!

/Susanne

2009-10-24 @ 14:14:06
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0