Nej, dumma tankar - nej!

Ååh, nu börjar lite beslutsångest komma tillbaka igen. Ska jag söka utbildning till fler städer kanske? Få se och uppleva lite nytt och också få se en annan stad och fokusera på mig själv? Fick lite sådana tankar nu när Tomas fått jobb i Leksand i någon vecka framöver. Har ju fler kompisar som har flyttat för plugg i annan stad. Han kommer inte vara hemma denna vecka utan lånar min vänninas lägenhet där då hon är hemma i Falun igen i en månad framöver. Tänk så blir det liksom fast anställning för honom och så åker alla härifrån helt plötsligt? Och bara för att jag var för feg så blir jag "fast" här? Fan. Fanfanfan. Hur ska jag göra nu då? Eller så kör jag bara på med mina planer jag har nu. Allt blir ju bra och annorlunda oavsett. Det är bara vardagen jag är så rädd att förändra tror jag. Ändå så vill jag så gärna göra något nytt och annorlunda, "se världen" som man säger. Jag antar att världen inte kommer anpassa sig efter mig, det är nog jag som måste anpassa mig efter den istället. Acceptera och gilla läget precis som det är och få det att fungera vilket fall som helst. Jag vill inte ge upp mina drömmar. Jag vill fullfölja och förverkliga dem även om det innebär förändringar längs vägen.

Kommentarer
Postat av: Susjos

Kan du inte lägga till fler städer- som Gävle i din ansökan till förskoleutbildningen?

Men som sagt,allt löser sig för dig♥ Jag lovar!

kram kram!

2010-10-19 @ 12:13:17
URL: http://www.susjos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0