Lite funderingar bara

Mycket har hänt sen sist. Jag har hunnit med att både vara glad, ledsen, arg, besviken, sårad, lättad och lycklig.  Syster har tagit studenten, gått på bal och arbetsintervju. Sambon har fått fast anställning på sitt jobb. Jag har gått klart första terminen på högskolan, firat midsommar, grillat, varit uppe i Norrland, åkt båt, fått tid till att träffa vännerna, blivit nyttig, börjat träna mer regelbundet, badat, funderat på framtiden och blivit solbränd! Oj, vad mycket som hunnits med och halva sommaren har knappt gått. Jag har även velat åka iväg och se kändisar på premiären av Harry Potter och Dödsrelikerna del 2 i London, men så rika är vi inte här hemma... än.


(Gammal bild tagen i båten från semester i Norrland 2009, ljuva sommar)

Nu när jag inte bor hemma längre prioriterar och tänker jag på ett annat sätt, men kan man inte, när det väl går, få stanna upp och njuta av nuet i ledigheten? Allt säger till mig att jag borde söka jobb nu när jag är ledig över sommaren. Söksöksök. Du behöver ju pengarpengarpengar. Ta vadsomhelst! Oj som vi slet här hemma förra hösten med att få allt att gå ihop när jag pluggade då och som jag slitit nu med högskolestudierna. Förtjänar jag då inte lite semester? Det dumma med mig är att jag är petig och känner mig själv allt för väl. Och tyvärr dömer situationer allt för snabbt. När jag tar ett jobb nästa gång vill jag känna att det är något jag vill göra också och inte bara för pengarnas skull! Precis därför jag har börjat skolan - för att få ett jobb jag tycker är roligt. Vi får alltså se hur jag spenderar sommaren. Kanske hamnar jag på ett typiskt tråkigt och dåligt betalt sommarjobb eller inte alls. Det bästa kommer nog ändå bli tiden ute på förskolan i sommar om man tänker jobb!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0