Snart är jag rik :)

Jag känner mig ganska glad i hjärtat. Gick in på mina sidor på csn och kikade lite och där står en ganska stor summa jag kommer få i början på februari. Var tvungen att ringa dit för att kolla så det verkligen stämmer! Och det gör det också. Eftersom jag blir utskriven ur Jobbgarantin samma dag jag börjar ungefär blir min "studentlön" något uppskjuten typ. Fattade inte riktigt det där, men pengarna ska komma utan problem. Sista dag för ersättning är den 23:e januari och avaktualiseras från Jobbgarantin den 24:e januari helt enkelt :) Ska bli sååå skööönt att få en egen lön och kunna betala för allt här hemma mer än jag gjort det senaste halvåret! Jaja, jag vet att jag går på lån och bidrag.. men hellre det än att inte ha jobb och som sagt är studielån något som är värt att ta. Och det jag utbildar mig till är ett kul och utmanande jobb som jag tror, hoppas och näst intill vet är passande för mig!! :)

Undrar om jag hamnar på ett dagis direkt efter utbildningen eller om jag hittar på något annat skoj tiden efter? Det visar sig, men jag vet då vad jag vill jobba med allafall.. och diplomerad massör är något som jag kommer använda utöver detta på något sätt! Vilket vet jag inte än, men jag vill ju känna att jag har lite utöver också och därför är det så bra tycker jag :) Är nog värt alla pengar jag lagt på utbildningen också med tanke på all kunskap jag fått och alla nya ideér!

Vet ni vad? Jag tror det här kommer bli skitbra i slutändan. Det tror jag verkligen på, även om det kommer bli kämpigt längs vägen. Så är det ju med allt. Det är NU jag kämpar för mina drömmar, det är NU det händer. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0