Dålig uppdatering AB

Jag har blivit sämst på att uppdatera bloggen nu för tiden. Faktiskt har jag otroligt giltiga anledningar till varför jag inte gör det så ofta längre:
  • Skolan (och VFU)
  • Läxor
  • Massage
  • Den lilla fritid som blir över
Den fritid som blir över vill jag gärna spendera på något annat sätt än att sitta vid datorn och nörda. Jag umgås mycket hellre med min sambo eller vännerna, men nog händer det att jag bara vill slöa för en stund också! För att vara ärlig så orkar jag inte skriva här aktivt, även fast det händer saker hela tiden i mitt liv just nu. När jag väl sätter mig vid datorn gör jag annat såsom facebook, läser bloggar och tidningar, kikar mail, skriver uppgifter, sitter vid msn eller något liknande.

Nu när jag ändå är ledig imorgon tänkte jag passa på att skriva ett litet sammanfattande inlägg på de senaste veckorna som gått. Det har varit alltifrån läsa jobbiga böcker med innehåll som en lärare bör ha rejäl medvetenhet om till föreläsningar, uppgifter och seminarier, hitta tid till att umgås med sambon, massage och examensprov till massörutbildningen, utgång med vännerna, långpromenad mitt i natten i minusgrader och klackskor (!), alla hjärtans dag, VFU-introduktion... Ojoj, det är inte lite jag har hunnit med dessa veckor sedan sist jag skrev. Kort och gott är det faktiskt detta som hänt! Jag och några klasskompisar hann även med att träffas idag efter sista VFU-dagen för att diskutera upplevelser och hur veckans uppgift ska skrivas och tolkas. Det känns skönt att man bara kan bjuda hem kompisarna sådär för lite bollning av ideér, tankar och funderingar. Man får så mycket mer klarhet i det hela. Speciellt nu när vi alla fortfarande är nya i det här sättet att jobba och tänka.

Very well. Min trötthet börjar ta över och jag tänker då banne mig inte sätta mig och läsa något mer. Enough is enough, nya tag imorgon!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Goa duktiga du!!!! vad du kämpar! Skitkul att läsa :)

VFU är det praktik det?

Hoppas du trivs med den nya utbildningen! Martin berättade att han hört att det är ont om förskollärare,så det bådar ju gott för dej inför framtiden-med jobb och så!

Kul Sandra! Kämpa på!

Kram Kram!

2011-02-17 @ 17:05:32
URL: http://susjos.blogspot.com
Postat av: Sandra

Testar att svara på kommentarer här, har aldrig gjort det haha. VFU är praktik ja, verksamhetsförlagd utbildning står det för =) Jaja okej, har hört lite samma! Jag har sett på typ arbetsförmedlingens hemsida att förskollärare söks överallt just nu så jag hoppas det ser likadant ut när jag är färdig!! ^^

2011-02-23 @ 10:46:28
URL: http://sandrawestlund.blogg.se/
Postat av: Susanne

Kul med svar på bloggen :)

KRAM !

2011-03-11 @ 23:19:12
URL: http://susjos.blogspot.com
Postat av: Anna Maja

Hej Sandra. :) Tänkte att jag skulle titta in på din blogg och du skriver ju visst ibland. Ungefär lika ofta som jag ;)

2011-03-28 @ 22:49:41
URL: http://riverbend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0