What a beautiful morning

Jag vaknade av att klockan ringde, men bestämde mig för att ligga och dra mig ett tag. Solen kikar alltid in i sovrummet på morgonen och så gjorde den även imorse. Det är nog bland det härligaste som finns. Nu sitter jag här och ska snart till att äta frukost. Tror jag tar ut den på balkongen med en bok. Bättre sätt att njuta av vädret och förmiddagen finns nog inte! Vad den här dagen annars har att erbjuda mer än lite städ och plock här hemma återstår att se. Eventuellt kan jag åka och hälsa på lilla mamma och syster när hon slutar jobbet eller ringer någon som vill sola med mig någonstans. Friskis & Svettis-passen var hundra år sedan jag gick på känns det som, kanske unna mig ett svettigt sådant idag tro?

Egentligen borde jag berätta om vad som hänt senast nu i sommar, men jag minns det knappt själv för det har gått så lång tid sedan sist jag skrev. Det jag kan säga är att jag har umgåtts med vänner, firat systers födelsedag och studenten, varit glad åt att hon har fått jobb, varit två veckor i Enviken och jobbat... gått ute med sambon i spöregn mitt i natten, spelat minigolf, ätit glass, tagit hand om en sjuk sambo och stekt vid både sjöar och friluftsbad.

Dessutom har vi ju firat fem-årsdagen, jag och Tomas! Den firade vi nog i princip hela helgen kan man säga. På fredagen kom jag hem helt slut efter sista jobbdagen när han ställde sig vid spisen för att laga god mat. Jag hade fått en present som jag fick gå på skattjakt efter. Det visade sig vara en film som jag tjatat om att jag vill ha väldigt länge (BLACK SWAN) och gissa vart han hade gömt den? Jo... i filmhyllan bakom alla andra. Hahaha. Klockrent.

Båda var ganska trötta efter dagen så vi gick i säng och somnade ganska snabbt. Lördagen spenderade vi på Aquanova helt själva! Vi tog med oss picknickmat och lånade svärföräldrarnas bil. Tror vi båda blev sisådär 15 år igen eller yngre. Så längesedan vi gjorde något sådant ensamma och lekte tillsammans. Riktigt typiskt oss måste jag säga för vi älskar att göra "barnsliga saker" ihop. Plaska i vatten är väl något av det bästa man hitta på då och på ett äventyrsbad dessutom. Det underbara var att jag kände mig nästan som jag gjorde för fem år sedan. Glad, ivirig och kunde inte låta bli att klänga lite extra på honom medan vi lattjade runt bland alla rutschkanor och vattenfall. Hur mysig dag som helst!



På kvällen tänkte vi åka ner på stan och äta mat och klä upp oss. Färdigfixade och redo att dra iväg kommer min magknip smygandes så han fick åka ner och köpa hem maten istället. Under tiden fixade jag balkongen så mysigt jag kunde med ljus och blommorna han köpte till mig tidigare. Så det blev både middag på uteserveringen á la Hälsinggården och bio efteråt! Tror jag aldrig sett balkongen så tjusig eller Tomas så glad :)

Kommentarer
Postat av: Susanne

GRATTIS söta ni!!!

Kram ♥

2011-08-13 @ 11:52:26
URL: http://susjos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0