Det kallas tvivel, det där som stör

Jag vet inte vad jag vill längre och vad som komma skall. Tankarna virvlar runt som en storm inne i mitt huvud och de vill inte försvinna. Det ständiga tvivlandet får mig att fundera på om jag verkligen har valt rätt. När man tvivlar är det väl något som är fel eller är det bara en liten motgång som jag snart kommer ta mig igenom? Fast de här tankarna har funnits ett tag. Tankarna om livet, framtiden och vad jag ska bli får mig att vilja kura ihop i sängen och bli liten och omedveten om sådana här val.

Människorna jag har träffat under den här tiden är underbara och vill absolut inte byta ut det mot något i världen, men frågan är om yrket känns rätt. Frågor som har dykt upp i mitt huvud handlar om att satsa på massörutbildningen igen, bli färdig och starta eget eller söka massörjobb. Kanske ska jag satsa på att bli massageterapeut som jag ville förut? Att få arbeta med att hjälpa människor få leva sina liv utan att ha ont? Sjukgymnast, vore det något för mig? Det jobbiga är att utbildningen inte finns i närheten av mitt hem. Är jag redo att lämna mitt liv för ett yrke och starta ett nytt liv i en ny stad?

Den ständiga osäkerheten och tvivlet gnager mig inifrån och ut och jag vet inte vart jag ska ta vägen snart. Eller hur jag ska göra eller vad som är rätt och fel. Finns det ens något som är rätt eller fel? Jag har märkt av tankar om saknad från förr. Hur allting var då och hur det blev som det blev. Jag tror en saknad finns inom mig och vill bara tillbaka i tiden för att återuppleva det jag nu saknar. Fast det går ju inte. Allt förändras och två år har nu gått sedan jag vandrade runt i Falu stad under studentens lyckligaste dagar. Hur blir man av med de ständiga frågorna som snurrar runt som virvelvindar i mitt huvud? Kan inte allt bara vara perfekt? Inga tankar och funderingar. Bara att... det ska kännas rätt det jag väljer och gör för mitt liv och min framtid.


Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej Sandra! Oj va jobbigt du verkar ha! Svåra val-så är det tyvärr i livet! Hoppas att du kan få hjälp av en studievägledare?

Min spontana tanke är : massageteraput,finns det jobb inom den branschen? Är det inte många som vill jobba med det? Svårt att etablera sig? Ja,jag vet inte..

Sjukgymnast behövs alltid,men hur ser det ut med jobb?

Förskollärare-där finns det jobb, barn finns det gott om,och det är brist på lärare överhuvudtaget..



Men men,det ska kännas rätt också förstås! Det är ju en lång utbildning! Men en utbildning är bra att ha i botten-kanske att börja jobba med,sen så småningom när man jobbat ett tag,så kanske man ser att man kan satsa på något annat?

Ja,det är inte lätt...att välja. Kram kram på dig vännen!

2011-04-19 @ 20:09:09
URL: http://susjos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0