Guess what?

Mina planer och drömmar börjar bli verklighet sakta men säkert... I februari blir jag diplomerad massör vilket kommer kännas underbart!! Vill gärna fortsätta till terapeut, men det får vi se hur det blir med :) Hänger på pengarna som vanligt. Kommer fortsätta med massagen ändå efteråt som hobbyverksamhet till en början tänkte jag. Det jag ville berätta nu var att jag igår ansökte till förskolelärarutbildningen i Falun! Funderade starkt på att söka till annan stad i närheten, men det fanns ej med den inriktningen jag vill gå och dessutom har jag ändå allt här. Familj, vänner och boende. Jag vet att många till slut kommer flytta, men på vägen kommer jag träffa nya människor och chans att flytta runtom i Sverige och utomlands har jag hela livet! Så därför vill jag stanna kvar och försöka satsa på livet här ett tag till innan jag ger mig av någonstans ;) Det har varit j*vligt tufft att bestämma mig för det här alltså. Har tänkt på det nästan hela tiden någon gång strax efter jag avslutade praktiken på dagiset. Tankarna har velat fram och tillbaka med för och nackdelar för att stanna hemma, söka till annan stad, göra något HELT annat eller satsa på jobb (och på den fronten har det ju inte hänt särskilt mycket sedan jag tog studenten!) och spara pengar. Alltså. Jag har fortfarande inte fått fast jobb och jag är trött på det och nu är det dags för något nytt. Att sätta mig vid skolbänken är då rätt alternativ för mig tycker jag! Känns helt underbart att jag ÄNTLIGEN vågade ta steget att bara klicka på knappen "ansök". Håller alla tummar och tår på att jag kommer in nu, så om ni i framtiden får barn kanske jag blir hans/hennes dagisfröken! :)

Nu tycker jag ni kan vara så snälla och göra som jag - håll både tummar och tår för att jag kommer in och att det blir bra!

Kommentarer
Postat av: Susjos

Gissa om jag håller tummarna!!! Lycka Till!!!! KRAM!

2010-10-17 @ 17:00:23
URL: http://www.susjos.blogspot.com
Postat av: Susjos

Gissa om jag håller tummarna! Lycka till :) Kram!

2010-10-17 @ 17:01:22
URL: http://www.susjos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0