Spöktimmen

Klockan är prick tolv vilket många säger är spöktimmen! Vadå, ska alla spöken komma och skrämma en nu eller? Haha. Jag vill se det innan jag tror det. Egentligen - vilken dag är det när klockan är prick 00:00? Det är ju en ny dag efter tolv... och minuten innan är det samma dag som nu. Precis i stunden när klockan är tolv för en minut, vad är det för dag? Haha onödigt att diskutera, men det är något som jag funderat lite på bara.

Jaa.. vad kan jag berätta såhär dags då? Jag är ensam ännu en gång i lägenheten. Tomas och hans kompis har åkt till Lund för att hämta någon bil åt en jobbarkompis.. men det visade sig att den var för tung så de fick inte ha den på vagnen. Haha så det kan gå. Några mils resande i onödan. Kan ju vara en kul grej sådär på en lördag också! Jag själv gjorde i ordning lite filmkväll all by myself. Såg på PS I love you som jag älskar! Tände massa ljus, gjorde i ordning popcorn och hade kvar godis sen igår. Katten ville t.o.m vara med en stund och gosa. Och leka. Haha min lilla Simba :) Det blev några skvättar med tårar som rann ner för mina leende kinder. Det beskriver filmen ganska bra tycker jag!



Under dagen har jag slitit som ett djur för att få lägenheten ren och fin. Kände mig riktigt snäll och duktig. Såg förjävligt ut här innan. Hår på golvet, kattlådan började lukta, dammtussar - och för att inte prata om mattorna och hyllorna! Usch! Disktrasan blev svart flera gånger. Brr, får rysningar så äckligt det var. Fastnade på händerna och blää. Nej, men det är rent och fint nu i alla fall. Höll på och småplocka, dammsög och skurade från ca 13:00 till 18:15. DÅ blev jag klar. Gjorde i ordning lite mat åt mig själv och åt ute på balkongen idag för första gången också. Rätt så mysigt när solen skiner som mest. Självklart måste jag ju ha med mig boken - läser ju igenom hela Harry Potterserien nu. Har kommit till den fjärde än så länge! Funderar på att sova, men vill inte.. måste ringa AF senast imorgon också. Inte så kul, men som sagt - det måste göras. Miranda kommer hem från Norge morgon också så vi får se när hon är hemma. Hon hör nog av sig :) Har inte träffat henne sen i.. torsdags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0