Jag har fått jobb!

Jag berättade ju igår om att jag skulle på arbetsintervju idag. Gud, vad jag var nervös! Jag mådde illa, frös, fick ont i magen, hjärtat slog hårdare och hårdare.. Försökte lugna ner mig en stund genom att, med Melissa Horn i öronen, gå runt i affärerna och njuta lite av solen i det fina vintervädret. Det hjälpte väldigt mycket måste jag säga! När jag klev in på arbetsförmedlingen stoppade jag undan musiken och frågade vart lokalen befann sig. Där mötte hon som skulle hålla intervjun upp mig. Jättetrevlig var hon, men pratade lite snabbt så jag hängde inte riktigt med på noterna. Jag försökte visa mig från min bästa sida och vips så sa hon att hon ville jobba med mig! Det är ju inte världens roligaste jobb, men det är åtminstone något :) Stå ute i fyra timmar per dag är förhoppningsvis ganska så härligt om det är fint väder! Nu blir det ju lite krångel med min jobbgaranti. Undrar om jag ska gå på deltid i sådana fall. Har bett min handläggare att ringa upp mig eftersom vi inte har tillgänglighet till en riktig hemtelefon hemma. Suck. Snart får antingen jag och Tomas skaffa det eller så får mamma göra det! Trött på att känna mig låst med mobilen haha!

Imorgon är det utbildning för mig klockan 11-16. Hoppas det blir kul och att det inte är till prick 16:00! Det orkar man ju inte. Kommer nog dessutom dö av hunger. Undrar om man får lunchrast och sådär. Hua, va dyrt om man måste äta ute. Tror att det skulle vara en till utbildning på måndag. Vi får se vad de säger imorgon :) Jag är nyfiken på vilka man kommer få jobba med också...  antagligen ska jag ju sitta där med fler antställda imorgon! Haha det blev även som jag misstänkte. Jag kommer bo på arbetsförmedlingen denna vecka för det är där utbildningen tar plats. Roligt värre måste jag säga (not)!
Så passa er om ni går på stan framöver för då kommer jag kanske stoppa er ;)

--

- Jag kom på att jag inte berättat vad jag gjorde på alla hjärtans dag eller förra helgen i huvudtaget! Fredagen var jag hemma hos mamma under dagen och på kvällen i hälsinggården och väntade på att Tomas skulle sluta jobbet. Tur att han slutade tidigare för då hann vi mysa en liten stund alla fall innan vi gick och la oss. Ganska slut jag kände mig efter veckans händelser.
- På lördagen var han iväg på sin storebrors födelsedagskalas så jag var ensam några timmar på dagen. Jag pysslade med annat under tiden :) På kvällen gjorde jag i ordning middag som vi bestämt tidigare att vi skulle äta. Kyckling med vitlök/örtsås och ris till det. Riktigt gott! Senare kom några vänner förbi och kollade på melodifestivalen med oss! Hade chips och salsasås till samt gurkstavar (dock utan dipp), mumma! Jag ville inte se för låtarnas skull utan det var mest för att jag visste att kära faster satt någonstans i publiken ;) Måste ändå påpeka att jag tycker låtarna är urkassa i år. Fyfan, snart kommer väl hela evenemanget med melodifestivalen läggas ned xD
- Söndag och alla hjärtans dag. Fixade frukost på sängen åt mig och Tomas :) man måste ju passa på att mysa till det lite extra! Köpte en liten present åt mamma också på stan. En mugg som det är lite hjärtan på och så står det "Mamma". Den blev genast uppskattad! Åkte hem till Tomas mamma också för att fixa lite och vara social. Efter det åkte vi till vårt klassiska ställe när vi går ut och äter - Venezia. Nästan jämt när vi ska äta ute eller typ äta pizza bara han och jag så drar vi alltid dit :) Mysig lokal och supergod och fräsch mat! Glass till efterätt när vi kom hem också, inte helt fel :) Lite myspys sådär på en söndag kväll <3


Kommentarer
Postat av: Susanne

GRATTIS GRATTIS GRATTIS SANDRA till ditt jobb! Gud va kul!

Såg du mej i publiken då..hihi,vi såg reprisen på TV dagen efter,och jodå,vi såg snabba glimtar av oss i våra oranga fjäderboor,men det var inte lätt att se! Hur kul som helst hade vi förstås :)

Ser fram emot att sitta i Globen den 13/3 :)

Hälsa ALLA!!

Kram kram ♥

2010-02-21 @ 23:52:21
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0