Update

Det blev ingen snyftfilmskväll av någon konstig och ingen anledning som helst! :O Jag satt med filten runt mig och hade två katter bredvid mig som sällskap + lilla mamma då i andra hörnet av soffan medan vi kikade på Körslaget. Lite roligt faktiskt måste jag erkänna. Sen satte jag mig vid datorn en stund.. och den stunden blev väldigt lång upptäckte jag för kanske en halvtimme sedan! Wooops. Men jag blev så glad när Tomas smsade så jag var ju tvungen att skriva med honom ett tag. Han är i någon stuga med en kompis för tillfället :) Satt även och läste lite på olika sidor här på internet. Hittade bland annat en sida om Volontärarbete i Asien, Afrika eller Latinamerika och det kunde vara att arbeta med allt från oljeskadade pingviner och andra djurarter till barn som lever på gatan eller som har handikapp på något sätt. Man får vara där i minst två till fyra veckor till max åtta (eller 12). Tror det berodde på vilket arbete och vilket land :) Blev riktigt frestad att åka iväg i vår! Tänk er den erfarenheten och hur mycket man får ut av det själv. Kan knappt tänka mig allt man får tillbaka själv. Gud, vad roligt! Och att få leva med andra volontärer också eller i en lokal familj. Gaah, riktigt läskigt! (undrar hur mitt immunförsvar skulle reagera om jag skulle åka iväg, med tanke på att jag blir sjuk så ofta här hemma. På tal om liksom) Priserna är ju lite olika också. Allt från 7000 och uppåt :) helt okej ändå. Säger jag nu eftersom jag kommer få praktikpengar fram tills i december haha. Tur att jag fixade det där med praktiken alltså! Om jag väljer att jobba med barn så kanske jag kan få nytta av min lilla erfarenhet jag samlat på mig. Vi får helt enkelt se hur jag gör i vår, men något sådant vill jag göra vet jag alla fall. Au-pair eller volontär för en liten tid. We'll se, we'll see. Man vet aldrig vad framtiden har att erbjuda! Någon som vill åka med mig?

http://www.volontarresor.se/

Kommentarer
Postat av: Sofia

Volontär grejen lät ju askul :D

2009-10-25 @ 18:28:40
Postat av: Susanne

Va spännande det låter :) Snacka om spännande erfarenhet! Men synd att det inte är någon lön.

2009-10-29 @ 00:12:14
URL: http://[email protected]
Postat av: Ava

Haha lugnt! :) Men jo, carpe diem betyder fånga dagen :P



Jag gick faktiskt in och kollade upp det här med volontärresor på google, hittade en annan sida där de samlat flera såna organisationer.. sökte till en, får se om de hör av sig :) Så tack för tipset! Vi kan ju söka till samma om du också bestämmer dig för att göra det :)

2009-10-29 @ 16:09:03
URL: http://sunfloweer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0