On my break

Det är skönt att jag kan gå hem på rasterna. Palla sitta i det där personalrummet dit folk kommer och går hela tiden. Då går jag hellre hem en stund (är ju ändå så nära) så jag får lite ombyte av miljö samt kanske vara lite social med någon hemma och kika på internet. Kommer sakna det här alltså. Gud vad jag har blivit bortskämd! :D

Det jag ville berätta var bara att jag har lett valstunden (samling där barnen får välja vilket rum de vill leka i + lite annat) alldeles själv idag! JAG! En av lärarna tyckte jag kunde göra det så jag får lite mer uppgifter att göra. Santsant, mycket roligare då. Har blivit tillfrågad fler gånger av en annan fröken fall jag ville leda den, men jag har tvekat då. Nu har jag ju gett mig fan på att jag ska göra det + att hon sa det på ett sätt så det lät som att det var helt bestämt: "Du ska göra det här idag". Haha javisst kan jag det svarade jag! Sen kommer jag nog få leda en liten grupp med pysselaktiviteter senare :) En av lärarna frågade om jag ville det och att jag jättegärna får säga till om det är så att jag har tänkt ut något! Funderar på att göra något dagarna innan jag slutar som ett avslut på det hela. Kan ju ta kanske 4-5 stycken barn då så får resten göra mitt pyssel senare med de andra lärarna. Mer rättvist ju att alla ska få göra än bara några få, men ofta jag kan ta alla på en gång. It won't work :) Shit, vad vuxet det känns att bara få ordna och fixa sådär. Dessutom måste jag till vårdcentralen idag. Mitt ben är ju som det är. Kulkul eller inte, men ska bli skönt att få det undersökt så jag får veta om det är något allvarligt eller inte! Nu ska jag alldeles strax gå tillbaka. Ska vara där en timme till kanske sedan gå igen. Nödvändigt, jag vet. Men rast behövs ju alltid som sagt och igår skippade jag den.

Skriver senare hur det gick på VTC.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0